در گفت‌وگو با یک متخصص تغذیه عنوان شد؛

چرا نمک شما را می کُشد؟

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۰۶:۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۸۴۵۰۶
چرا نمک شما را می کُشد؟
شناخت نادرست از برخی مواد غذایی می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد.

اگر شناخت درستی از مصرف مواد غذایی نداشته باشیم، می تواند سلامتی ما را تهدید کرده و ما را دچار بیماری های بسیاری کند. دکتر احتشامی، متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا این مواد غذایی خطرناک را تشریح می کند.

نمک

طبق تحقیقاتی که انجام شده 95 درصد از رستورانها همیشه مقداری نمک نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. در حقیقت نمک را همه جا می‌توان مشاهده کرد. البته که سنگ نمک دارای 80 ماده مختلف است که برای سلامتی لازم هستند، اما هنگامی که این سنگ در دمای بیش از دو هزاردرجه سانتیگراد قرار می‌گیرد تا به نمک طعام تبدیل شود مقدار زیادی از این مواد مغذی را از دست می‌دهد، کاهش این مواد باعث افزایش پتاسیم یودید در نمک می‌شوند که مقدار زیادی از آن باعث بروز بیماری می‌شود. تحقیقات نشان داده که مصرف زیاد نمک باعث افزایش فشار خون، مشکلات حاد کلیه، تیروئید، کبد و بسیاری از بیماری‌ها و عوارض دیگر می‌شود. در حال حاضر بسیاری از افراد نمک طعام را به عنوان سم سفید می‌شناسند و به جای آن از نمک‌های طبیعی استفاده می‌کنند.

خوراکی‌هایی با رنگ‌های مصنوعی

متاسفانه بسیاری از شکلات‌ها و شیرینی‌ها به دلیل استفاده از رنگ‌های غیرطبیعی در رتبه دوم لیست ما قرار می‌گیرند. در حال حاضر استفاده از این رنگ‌ها به قدری گسترش یافته که خوردن آنها به امری عادی تبدیل شده است. امروزه میزان مصرف این مواد نسبت به سال های قبل حدود 5 برابر افزایش یافته است. این مواد اثرات مخربی دارند، مثلا رنگ‌های آبی موجود در شکلات‌ها و نوشیدنی‌ها باعث ایجاد تومور مغزی، رنگ‌های سبز باعث تومور مثانه، رنگ‌های قرمز باعث سرطان لنفوسیت و تیروئید و رنگ‌های زرد باعث بروز تقریبا تمامی مشکلات بالا به علاوه آسم، بیخوابی و رفتار خطرناک می‌شوند. این رنگ‌ها می‌توانند باعث بروز بیش فعالی و ADHD (که بسیاری از کودکان امروزه به آنها دچار هستند) شوند.

بادام تلخ

خوردن حتی مقدار کمی بادام تلخ می‌تواند باعث بروز خطر جدی، مخصوصا برای کودکان شود. این بادام‌ها بر خلاف بادام‌های شیرین حاوی مقادیری سیانید هستند. خوشبختانه در اکثر موارد بادام‌هایی که خریداری می‌شوند شیرین هستند و تنها تعداد کمی بادام تلخ در میان آنها وجود دارد، اما در برخی موارد گزارش شده که همین بادام‌های تلخ در مقادیر کم نیز باعث بروز مسمومیت در افرادی شده‌اند که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز