درمان بهتر بیماران با موسیقی

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۹:۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۸۵۵۳۷
درمان بهتر بیماران با موسیقی
گوش کردن به موسیقی در زمان تمرین، یادگیری ورزش یا دیگر حرکات جسمی، موجب گسترش چشمگیر ترکیبات مهم مغزی می‌شود.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاریبرنا، موسیقی موجب افزایش ساختار ارتباطی بین نواحی خاص مغز در پردازش صدا و کنترل احساسات شده و چهارچوب ماده سفید مغزی را تغییر می‌دهد.

محققان امیدوارند در تحقیقات آینده در این زمینه تاثیر برنامه‌های توانبخشی حرکتی بعد از سکته مغزی همراه با موسیقی ارزیابی شود.

آنها معتقدند این نتایج در درمان بیماران نیازمند به توانبخشی و مدیریت میزان حرکات آنان سودمند خواهد بود.

دکتر کتی اوری اظهار کرد: موسیقی روشی متفاوت در درمان بوده و موجب ارتقای حرکت افراد می‌شود.

در این تحقیق شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند و کار جدیدی را با حرکات انگشتان و به خصوص دست چپ آموزش دیدند.

افرادی که این عملکرد را با موسیقی آموزش دیدند، ساختار ارتباطی مغز آنان بین دو ناحیه ذهن و پردازش صدا افزایش یافته و حرکات را نیز کنترل کردند.

بعد از گذشت چهار هفته هر دو گروه شرکت‌کننده در نتایج حاصل از آزمایش برابر بودند، اما محققان با استفاده از اسکن ام آر ای دریافتند ساختار ارتباطی شرکت‌کنندگان در گروه موسیقی در قسمت سمت راست مغز تغییر کرده، اما در گروه بدون موسیقی هیچ تغییری مشاهده نشده است.

پژوهشگران اظهار کردند: گوش دادن به موسیقی زمانی که نوزاد خود را در آغوش دارید، موجب افزایش هوش نوزاد خواهد شد.

نتایج تحقیق در این مورد نشان داد که گوش دادن موسیقی در نوزادان ۹ ماهه موجب افزایش سرعت یادگیری و گفتار و حتی آموزش بهتر زبان‌های بیگانه خواهد شد.

نوزادان با صداها و نور با جهان پیرامون خود ارتباط برقرار کرده و محیط اطراف خود را می‌شناسند و گوش دادن به موسیقی موجب افزایش درک الگوهای محیطی شده که نقش مهمی در مهارت‌های شناختی و افزایش یادگیری با تاثیرات طولانی مدت خواهد شد.

نظر شما