پشتیبانی از ویندوزفون قطع شد؛

پایان کار ویندوز فون

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۱:۳۸:۰۸
کد خبر: ۵۸۵۶۵۹
پایان کار ویندوز فون
مایکروسافت پس از ۳ سال از عرضه ویندوز فون ۸٫۱، پشتیبانی از این سیستم عامل را قطع کرد تا برای همیشه با ویندوز فون خداحافظی کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، این اتفاق گرچه از مدتها پیش قطعی شده بود، اما امروز بالاخره شاهد به تاریخ سپرده شدن سیستم عامل ویندوز فون و صدها هزار تلفن همراهی هستیم که در حال استفاده از این سیستم عامل هستند.

این در حالی است که نزدیک به ۸۰ درصد دارندگان تلفن های هوشمند ویندوزی در حال استفاده از نسخه ۸٫۱ و قدیمی تر این سیستم عامل هستند و بدین ترتیب فقط ۲۰ درصد دستگاهها هستند که با بهره گیری از ویندوز ۱۰ موبایل، به آلبوم خاطرات مایکروسافت نخواهند پیوست.

گفتنی است که ویندوز فون ۸٫۱ به روز رسانی مهمی برای مایکروسافت نسبت به نسخه ۸ این سیستم عامل بود؛ جایی که شاهد بهبودهای قابل توجه و البته ورود دستیار هوشمند کورتانا به دنیای تلفن های هوشمند بودیم.

البته  مخاطب این خداحافظی ما فقط ویندوز فون و نه ویندوز ۱۰ موبایل است که این تغییر نام ناشی از قصد مایکروسافت برای یکپارچه سازی تمامی دستگاه های استفاده کننده از سیستم عامل ویندوز بود. چراکه این شرکت پس از رونمایی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ اعلام کرد که از این پس این محصول فقط با همین نام شناخته خواهد شد، هرچند در دستگاه های مختلفی به کار گرفته شود.

به هر حال در پایان، فقط می‌توان آرزوهای خوشی برای ویندوز موبایل داشت؛ آرزویی که با توجه فاصله گرفتن مایکروسافت از آن و ورود این شرکت به بازارهای کاری متفاوتی در این حوزه، کمی دور از دسترس به نظر می‌رسد. این شرکت حالا تصمیم گرفته است که به جای عرضه تلفن همراه، تجربه کاری بهتری را در همین تلفنهای همراه فعلی مان رقم بزند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز