حجت الاسلام قاضی عسکر:

نباید با برخی موضعگیری ها میدان را برای فعالیت های دشمنان بازکنیم

۱۳۹۶/۰۴/۲۹ - ۲۰:۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۸۹۲۱۳
نباید با برخی موضعگیری ها میدان را برای فعالیت های دشمنان بازکنیم
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حج را کنگره بین المللی بزرگ جهان اسلام دانست و گفت: بدون شک حج برکاتی برای جهان اسلام دارد و نباید با برخی موضعگیری ها میدان را برای فعالیت های دشمنان بازکنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر روز پنجشنبه در همایش پزشکان حج تمتع 96 در تهران گفت: موضوع بهداشت و درمان یکی از مسائل مهم حج در همه سال ها بوده است و امسال برنامه ریزی خوبی برای امداد رسانی به بیماران در موسم حج انجام شده است. 
وی در بخش دیگری از سخنانش از اعزام پزشکان و پرستاران زن به حج تمتع 96 خبر داد و گفت : حضور بانوان پزشک و زنان پرستار برای زنان زائر بسیار آرامش بخش بوده و خواهران زایر نیز از این اقدام بسیار ابراز خرسندی و خوشحالی کرده اند. 
وی همچنین از رشد چشمگیر فعالیت های پزشکی حج و زیارت ابراز رضایت کرد و گفت : فعالیت های امداد و نجات و درمانی و بهداشتی جمعیت هلال احمر ایران به الگویی برای بسیاری از کشورها تبدیل شده است. 
به گفته وی بدون شک حضور کادر درمانی مجرب و متخصص، درمانگاه های مجهز و تامین داروی مورد نیاز و تجهیزات مناسب پزشکی، موجب امنیت خاطر زائران بیت الله الحرام خواهد شد. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اهمیت حرفه مقدس پزشکی، کار امداد رسانی و مداوای بیماران در موسم حج را بسیار مهم خواند و ابراز امیدواری کرد با مقدمات فراهم شده، بهترین خدمات پزشکی و درمانی به زایران ایرانی بیت الله الحرام ارائه شود. 
وی درعین حال گفت، که براساس توافقات و برنامه ریزی های انجام شده درصورت لزوم از امکانات درمانی کشور عربستان سعودی نیز بهره مند خواهیم شد. 
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین به فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی انجام شده در ارتباط با موضوع بیماری های رایج در موسم حج اشاره کرد و گفت: بحث اقدامات پیشگیرانه باید بیش از گذشته در آموزش های پزشکی و امداد و نجات مورد توجه قرار گیرد. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص برخی فضاسازی ها که با هدف ایجاد دلهره و اضطراب در بین زایران ایرانی در شبکه های اجتماعی انجام شده گفت: همه باید بکوشیم این اضطراب و نگرانی ها را رفع کنیم و بستگان زایران نیز احساس آرامش فکری کنند. 
وی حج را کنگره بین المللی بزرگ جهان اسلام دانست و گفت: بدون شک حج برکاتی برای جهان اسلام دارد و نباید با برخی موضعگیری ها میدان را برای فعالیت های دشمنان بازکنیم. 
حجت الاسلام قاضی عسکر انتشار برخی اظهارنظرهای منتسب به گروه های تکفیری و داعش را با هدف ایجاد اضطراب در بین زایران ایرانی مطرح کرد و گفت: در برخی شبکه ها درحالی این مطالب به مفتی های عربستان نسبت داده می شود که بررسی ها نشان می دهد این اظهارات از سوی برخی مفتی های منتسب به داعش در حال انتشار است. 
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی همچنین با اشاره به اینکه درحال حاضر روابط سیاسی میان ایران و عربستان وجود ندارد، اظهار داشت : دوطرف معتقدند که مسائل حج از مسائل روابط دوجانبه جداست و به رغم فضاسازی های ایجاد شده، جای نگرانی نیست و بدور از تنش حج را انجام خواهیم داد. 
وی در بخش دیگری از سخنانش مسئول مذاکرات حج را مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت دانست و گفت: در مذاکرات همواره مقامات دستگاه دیپلماسی کشور نیز حضور داشته اند. 
حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین به برخی تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران اشاره کرد و گفت : امسال از چادرهای با کیفیت بهتر و دارای کولرهای گازی برای اقامت زایران در سرزمین منا و عرفات استفاده خواهد شد و امکانات حج 96 نسبت به سالهای قبل مناسب تر خواهد بود. 
وی آغاز عملیات اعزام زایران ایرانی به عربستان سعودی را 9 مرداد ماه ذکر کرد و گفت : در حال حاضر گروه های پیشرو در مکه و مدینه برای انجام مقدمات امور حضور دارند و براساس توافقات انجام شده 10 نفر از کادر کنسولی وزارت خارجه در عربستان برای امور کنسولی مستقر خواهند شد. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به توافقنامه امضا شده میان ایران و عربستان برای حفظ حرمت و امنیت و کرامت حجاج ایرانی اشاره کرد و گفت : وزیر حج عربستان در این توافقنامه به صراحت اعلام کرده است که ضمن خوشامد به زایران ایرانی ؛ تمامی امکانات دولت متبوع خویش را برای حفظ عزت و کرامت و امنیت زایران ایرانی در عربستان بکار خواهند گرفت.

 دشمنان چشم به حج دوخته اند
 نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در همایش امروز گفت: حج اجتماع و کنگره عظیم مسلمانان جهان است. در این حرکت بزرگ جهان اسلام که بسیاری از دشمنان چشم به آن دوخته و به دنبال تفرقه و نابودی امت اسلام هستند، مهمترین مساله حفظ وحدت و برادری است.
عبدالحسین معزی تاکید کرد از اساسی ترین مباحثی که در حج ابراهیمی دنبال می شود همین نمایش اتحاد و اقتدار جامعه اسلامی در سراسر دنیاست. 
وی تربیت دینی و اعتقادی انسان، تقویت روحیه همبستگی و اتحاد میان مسلمانان و برائت از مشرکان جهان را از محورهای مهم و اساسی حج دانست و افزود: حرکت مسلمانان جهان با مذاهب مختلف دور یک محور و همچنین دوری از دشمنی با یکدیگر در حج تقویت می شود و بر این اساس است که در این فریضه دینی و بزرگ برائت از شرک و کفر مورد توجه قرار می گیرد. 
معزی با بیان این که حرکت های نیک، انسان دوستانه، تقویت و حفظ وحدت با برادران مسلمان عاملی برای نشان دادن فطرت و ریشه الهی تشیع است، تصریح کرد: باید هوشیار بود که ایجاد تفرقه در بین مسلمانان تنها از سوی دشمنان اسلام دنبال می شود.
نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر به تقویت معنویت در وجود انسان در حج اشاره کرد و افزود: یک مسلمان و مومن برای داشتن قوت قلب در جهت مبارزه با نفس خویش و حضور در میدان جهاد در راه خدا به توکل، ایمان و اعتقاد راسخ نیازمند است که اینها در حج متجلی شده و تامین می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز