امروز صورت گرفت؛

شرکت ۵۱۷۶ نفر در انتخابات نظام پزشکی

۱۳۹۶/۰۴/۳۰ - ۱۰:۵۵:۴۷
کد خبر: ۵۸۹۳۰۹
شرکت ۵۱۷۶ نفر در انتخابات نظام پزشکی
رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: این انتخابات از صبح امروز -جمعه- با رقابت 5176 نفر در 200 شهر در حال برگزاری است و تا ساعت 20 ادامه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمد آقاجانی روز جمعه در نشست خبری این انتخابات در وزارت بهداشت افزود: هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی برای اولین بار هم به صورت حضوری در 200 حوزه اخذ رأی و هم به صورت الکترونیک برگزار می شود.
وی افزود: انتخابات نظام پزشکی در شش گروه مجزا شامل گروه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی، علوم آزمایشگاهی و لیسانسه های پروانه دار برگزار می شود و در هر شهر اعضای هیات مدیره نظام پزشکی از این گروه ها انتخاب می شوند.
آقاجانی گفت: اعضای هیات مدیره نظام پزشکی در شهرهایی که بیش از 500 عضو نظام پزشکی دارند، 17 نفر و در شهرهایی که کمتر از این میزان عضو سازمان نظام پزشکی دارند، 11 نفر است.
رئیس هیات اجرایی نظام پزشکی افزود: حدود 250 هزار نفرعضو سازمان نظام پزشکی هستند که حق رأی دادند دارند و 5176 نفر نیز کاندیداهای تایید صلاحیت شده این انتخابات هستند که برای عضویت در هیات مدیره های نظام پزشکی شهرهای مختلف رقابت می کنند.
وی گفت: در این دوره از انتخابات نظام پزشکی برای اولین بار روش الکترونیک رأی گیری نیز وجود دارد و اعضای این سازمان می توانند با ارسال کد ملی خود از طریق موبایل به شماره 2000190، کد امنیتی 12 رقمی اختصاصی را برای شرکت در این انتخابات دریافت کنند و با استفاده از این کد می توانند با وارد شدن به سامانه انتخابات در مدت سه دقیقه رأی خود را به صورت الکترونیک بدهند.
آقاجانی افزود: اعضای سازمان نظام پزشکی در صورتی که پرسشی داشته باشند می توانند طی تماس با شماره تلفن 81454700 تا ساعت 20 امروز، پاسخ خود را دریافت کنند.
وی گفت: استقبال جامعه پزشکی از انتخابات این دوره مناسب بوده است و از صبح امروز تاکنون بیش از 1100 نفر به صورت حضوری و بیش از 4200 نفر به صورت الکترونیک رأی داده اند.
رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: نتایج این انتخابات فردا-شنبه - اعلام می شود وتلاش می شود و روند برگزاری انتخابات شورای عالی نظام پزشکی و رئیس کل این سازمان به گونه ای انجام شود که در روز پزشک که اول شهریور است، رئیس کل جدید این سازمان، حکم خود را از دست رئیس جمهوری دریافت کند.
وی افزود: نمایندگان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نیز در تمام شعب اخذ رأی و روند برگزاری الکترونیک نظارت دارند و هر گونه تخلف احتمالی به سرعت رسیدگی می شود ولی تاکنون تخلف خاصی در روند برگزاری انتخابات نبوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز