پیری خبر داد؛

آمادگی انتقال فناوری بین دو کشور ایران و کره جنوبی

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۷:۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۸۹۵۲۰
آمادگی انتقال فناوری بین دو کشور ایران و کره جنوبی
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری در نشست ارزیابی وضعیت مالکیت فکری دو کشور ایران و کره جنوبی در حوزه فناوری گفت: وزارت علوم آمادگی انتقال فناوری بین دو کشور ایران و کره جنوبی در راستای تعامل و همکاری نزدیک بین شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دو کشور را دارد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، این نشست با حضور دکتر خسرو پیری مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، هیئت یازده نفره از کشور کره جنوبی و نماینده حوزه مالکیت فکری وزارت دادگستری با هدف تقویت زیرساخت‌های مالکیت فکری دو کشور در سازمان مرکزی وزارت، علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این نشست دکتر پیری گفت: اگر چه محور اصلی جلسه حوزه مالکیت فکری است اما وزارت علوم مایل به همکاری با کشور کره جنوبی در سطوح گسترده‌تر و در حوزه‌های فناوری، نوآوری و انتقال فناوری نیز هست.

وی با توجه به اعلام آمادگی وزارت علوم نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با حوزه فناوری و مالکیت فکری با وزارت دادگستری گفت: در این راستا از تجربیات کشور کره جنوبی برای برگزاری این کارگاه‌های آموزشی استفاده می‌کنیم و همچنین ایجاد یک چهارچوب حقوقی در حوزه مالکیت فکری به جهت فعالیت های علم و فناوری دو کشور به صورت مبنا و ریشه‌ای ضروری است.

دکتر پیری با اشاره به شیوه‌نامه حمایت مالی از ثبت و واگذاری امتیاز اختراعات و دانش فنی گفت: معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم از ثبت اختراع و نوآوری ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین داخل کشور در قالب این شیوه‌نامه و تامین هزینه تولید، تدوین دانش فنی و ارائه آموزش‌های تخصصی حوزه مالکیت فکری حمایت می‌کند.

 

نظر شما