کهرم به برنا خبر داد؛

تهدید سلامت میلیون‌ها شهروند تهرانی/ بهشت زهرا به داد تهرانی‌ها می‌رسد

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۱۰:۴۴:۵۹
کد خبر: ۵۹۱۷۵۰
تهدید سلامت میلیون‌ها شهروند تهرانی/ بهشت زهرا به داد تهرانی‌ها می‌رسد
اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست معتقد است که معضل وارونگی هوا باید در اولویت کاری شهرداری قرار بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست و مشاور رییس سازمان محیط زیست در خصوص الویت های محیط زیستی شهردار آینده گفت: در زمینه گسترش خط مترو در جهان رکورد دار هستیم درسال حدود25کیلومتر خط مترو احداث میشود که این رویکرد باید ادامه داشته باشد ، تهران نیازمند تاسیس ایستگاه های جدید مترو است.

کهرم در ادامه گفت: محدوده تردد اتومبیل های شخصی باید کاهش یابد و این کار یا گسترش حمل و نقل عمومی امکان پذیر است، حل معضل وارونگی هوا باید از اولویت های شهردار آینده باشد زیرا این موضوع سالانه سلامت میلیون ها شهروند تهرانی را تهدید می کند.

این فعال محیط زیست در ادامه گفت: در بحث فضای سبز به دلیل ارزش افزوده زمین ساخت پارک های بزرگ بامحدودیت مواجه است که شهردار آینده موظف است این محدودیت ها را از بین ببرد. شهرداری موظف است از هر مکانی برای ایجاد فضای سبز استفاده کند؛ به عنوان مثال در حاشیه بزرگراه ها یا حتی فضای پشت بامها باید تبدیل به فضای سبز شود چون فضای سبز است که هوا را پاک نگه می دارد، تهران  نیاز به درختکاری  دارد از فضاهایی مانند بهشت زهرا باید استفاده شود چه اشکالی دارد در کنار هر قبر دو اصله درخت بکاریم.

مشاور سازمان محیط زیست در ادامه گفت: مسأله دیگر آزمایش اتومبیل هاست که چون مراکز معاینه فنی به اندازه کافی نداریم در نتیجه طبق آمار فقط 40 درصد از اتومبیل ها معاینه فنی می شوند بقیه آنها نمی شوند، موتورسیکلت ها را یا به کل جمع آوری کنند و یا گازسوز کنند وقتی می گویند هر موتورسیکلت 8 برابر اتومبیل ها آلایندگی تولید می کنند بنابراین باید آن را درست کرد، موتورسیکلت ها به هیچ صراطی مستقیم نیستند ورود ممنوع می روند چراغ قرمز رد می شوند و کلاه ایمنی ندارند و باعث تصادف می شوند.

 کهرم در خصوص مصوبه شهرداری مبنی بر صدور کارت طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها گفت: این طرح غیر قابل اجرا است چگونه می توانند اجرا کنند، 6 موتورسیکلت می آید رد می شود پلیس ایستاده و کامیونی است که موتورسیکلت ها را جمع آوری می کند 5 تا از آنها فرار می کنند و یکی از آنها را می گیرد چه کاری می خواهد بکند نه شماره ای و نه چیزی، زمانی هم که می گیرند آنها دیگر دنبالشان می روند می گویند یکی می خریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز