رییس کمیته علمی بیست و نهمین دوره المپیاد کامپیوتر:

المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ در سه مرحله برگزار خواهد شد

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۲۰:۵۶:۳۸
کد خبر: ۵۹۲۰۷۴
المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ در سه مرحله برگزار خواهد شد
رییس کمیته علمی بیست و نهمین دوره المپیاد کامپیوتر 2017 بااشاره به نحوه برگزاری این رقابت‌ها در سال جاری گفت:‌ با تصمیم رییس کمیته بین‌المللی المپیاد جهانی کامپیوتر 9 سوال به عنوان سوالات اصلی از یک لیست 15 سوالی انتخاب شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر علی شریفی زاده در نشست خبری امروز(چهارشنبه) با اشاره به روندن برگزاری المپپاد جهانی کامپیوتر افزود: در مرحله اول دانش آموزان در مسابقات کامپیوتر شرکت می‌کنند که در آن سوالات تستی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در این دروه از رقابت‌ها دانش آموزان سال‌های اول و دوم متوسطه مقطع دوم می‌توانند شرکت کنند اضافه کرد: سوالات مرحله اول این رقابت‌ها خلاقانه و معماگونه است و برگزیدگان مرحله اول به مرحله دوم که شامل سوالات تشریحی است راه پیدا می‌کنند.

شریفی‌زاده مرحله سوم این رقابت‌ها را شامل سوالات درخصوص برنامه‌نویسی و کامپیوتر اعلام کرد و ادامه داد: 40 نفر از برگزیدگان این دوره در مدرسه‌ تابستانی کامپیوتر شرکت می‌کنند که این 40 نفر موفق به دریافت مدال‌های طلا و برنز و نقره شده‌اند.

رییسی کمیته علمی المپیاد کامپیوتر 2017 خاطرنشان کرد:  دارندگان مدال طلا علاوه بر دوره مدرسه تابستانی یک دوره 9 ماه مدرسه زمستانی را طی خواهند کرد و از میان برترین افراد چهار نفر به عنوان اعضای تیم ملی ایران به مسابقات  المپیاد جهانی کامپیوتر اعزام می‌شوند.

شریفی زاده با تاکید بر اینکه تیم‌های ایرانی شرکت کننده در این رقابت‌ها حامل پیام صلح و دوستی هستند خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها بیش از 300 نفر از دانش آموزان مستعد در حوزه کامپیوتر از ایران و 85 کشور دنیا حضور دارند.

وی به بیان نحوه طراحی سوالات المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 اشاره کرد و یادآور شد: به طور معمول در هر دوره از این رقابت‌ها افرادی از سراسر دنیا که دارای مدال طلا از این المپیاد هستند پیشنهاداتی در زمینه سوالات این المپیاد ارائه می‌دهند.

شریفی‌زاد با بیان اینکه در این دروه از رقابت‌ها لیستی با 15 سوال تهیه شده است اضافه کرد: با حضور کمیته بین‌المللی المپیاد جهانی کامپیوتر در ایران از این لیست 9 سوال انتخاب شد که شش مسئله به عنوان مسائل اصلی انتخاب شدند که در دو نوبت به آنها پاسخ داده می‌شود.

 به گفته رییس کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر سه سوال از این 9 سوال به عنوان سوالات ذخیره انتخاب شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز