عزتی در گفت‌وگو با برنا:

ساکنان قدیمی تهران در حال نابودی هستند

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۰۹:۵۵:۱۸
کد خبر: ۵۹۲۸۰۷
ساکنان قدیمی تهران در حال نابودی هستند
روباه ها تهران موجوداتی هستند که این روزها حال و روز خوبی ندارند به همین منظور با یکی از کارشناسان محیط زیست گفتگو کردیم.

عیسی عزتی، کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در مورد بی توجهی به روباه ها در تهران گفت: این موجودات در بسیاری از نقاط تهران هستند که چندی پیش برخی از کارشناسان که برای ترمیم یکی از اماکن قدیمی تهران به نام شمس العماره رفته بودند دیده بودند که چندین روباه در آنجا وجود دارد که با توجه به این گزارش، ما به این نتیجه می رسیم که با بی توجهی به این موجودات و دخالت در زندگی و عوامل زندگی این روباه ها مجبور شده اند که بدترین نقطه را برای زندگی و ادامه حیات انتخاب کنند.

کارشناس محیط زیست ادامه داد: تنها دلیلش این است که این نقطه امن هستند. روباه ها قدمت بالایی از نظر زندگی در تهران دارند حتی در اطراف تهران نیز مانند کرج روباه های زیادی مشاهده شده اند، روباه پشت نقره ای از ارزشمندترین موجودات است که مورد بی توجهی مسئولان تهران قرار گرفته است.

وی افزود: مهمترین دلیل رویت این موجودات کمبود آب است و به دلیل اصلی بیرون آمدن این روباه ها از لانه خود پیدا کردن آب است، گرمای هوای کشور بر زندگی تمامی موجودات تاثیر می گذارد همچنین هجوم انسان ها و افزایش ساخت و ساز باعث شده که زندگی ساکنان قدیمی تهران نیز به خطر بیافتد.

عزتی در مورد احتمال انقراض نسل روباه های تهران گفت: بی توجهی به این موجودات و رسیدگی نکردن به روباه ها باعث می شود که  نسلشان منقرض شود و متاسفانه روزانه شاهد مرگ و میر بیش از حد روباه ها تهران هستیم و اگر به زودی  به آنها رسیدگی نشود دیگر روباهی در تهران شاهد نخواهیم بود.

وی در مورد راه‌های جلوگیری از انقراض روباه‌های تهران گفت: سازمان محیط زیست تهران باید به صورت کنترل شده روباه های تهران را جمع آوری کند و به باغ وحش تهران و یا موزه طبیعی حیات وحش استان تهران جمع آوری کنند و به آنها رسیدگی کنند، روباه های تهران بسیار ارزشمند هستند و باید به صورت هوشمندانه به فکر این موجودات باشیم. همچنین باید به نقش مهم شهرداری تهران در احیای روباه های شهر نیز اشاره کرد که می تواند با همکاری سازمان محیط زیست تهران تاثیر گذار باشد.

این کارشناس محیط زیست در مورد عملکرد شهرداری تهران در مورد روباه های تهران گفت: روباه ها موجوداتی هستند که از انسان ها می ترسند و در واقع ما آنها را از زندگی طبیعی محروم کرده ایم، در اینجا باید اشاره کنم که شهرداری تهران نیز آنها را فراموش کرده و در واقع باید بگویم آنها تنها ساکنان قدیمی شهر تهران هستند که آنهارا فراموش کرده ایم و امیدوارم به زودی به آنها رسیدگی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز