در گفت و گو با معاون عمرانی شهرداری تهران عنوان شد؛

پل‌های خطرناک در تهران/ بازسازی با تاخیر ۴۰ ساله

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۸:۴۳:۳۲
کد خبر: ۵۹۳۶۸۴
پل‌های خطرناک در تهران/ بازسازی با تاخیر ۴۰ ساله
معاون عمرانی شهردار تهران از ترمیم و بهسازی پل های قدیمی تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، چندی پیش هاشمزایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تذکری درباره ایمنی پل های قدیمی در تهران داد.

جاوید، معاون عمرانی شهردار تهران در این خصوص به خبرنگار شهری خبرگزاری برنا گفت: در سال های اخیر بحث پایش مقاومت پل ها و تقاطع های غیر همسطح موجود در شهر تهران به صورت جدی پیگیری شده است.

شرکت یادمان سازه، معاونت فنی و عمرانی شهر تهران به علت موفقیت در پروژه های برج میلاد ونمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به صورت تخصصی مامور پیگیری مرمت، بهسازی لرزه ای و مقاوم سازی پل ها و تقاطع های غیر همسطح شهر تهران شد، در گام اول  مطالعاتی انجام شد که 50 پل شناسایی شدند و در اولویت قرار گرفتند سپس با تصویب در شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد شرکت یادمان سازه با بودجه سنواتی خود نسبت به ترمیم و بهسازی این پل ها اقدام کند.

وی در ادامه گفت: در سال 95 هشت پل مورد مرمت و بهسازی قرار گرفتند و در ابتدای امسال هم نسبت به مرمت و بهسازی پنج پل اقدام شد که می توان به این موارد اشاره کرد: بهسازی و مرمت  پل حافظ در تقاطع‌های طالقانی و جمهوری، بهسازی آسفات و مقاوم سازی پل آزمایش، ترمیم و مرمت پل چوبی و پل فلزی و بتنی کریم خان که در حال عملیات اجرایی است.

معاون عمرانی شهردار تهران در پایان در خصوص آخرین وضعیت پل گیشا گفت: این پل قرار است تخریب شود و به جای آن زیرگذر ساخته شود که پروژه آغاز شده و 35 درصد پیشرفت کرده است و طبق مصوبه شورای شهر در نیمسال دوم نسبت به جمع آوری و تغییرات ترافیکی پل گیشا اقدام خواهد شد.

لازم به ذکر است، پروژه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب که طبق گفته معاون فنی شهردار تهران از افتخارات شهرداری تهران و شرکت یادمان سازه محسوب می شود از همان ابتدای بهره برداری با بارش اندکی باران به مجموعه ای چند منظوره از جمله با کاربری استخر تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز