مدیرعامل سازمان انتقال خون:

اهدای خون باید ایثارگرانه و مسئولانه باشد

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۹:۵۸:۳۸
کد خبر: ۵۹۴۱۵۵
اهدای خون باید ایثارگرانه و مسئولانه باشد
مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: اهدای خون باید ایثارگرانه و مسئولانه و همچنین آگاهانه و کاملا داوطلبانه باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، علی اکبر پورفتح الله عصر دوشنبه در آیین افتتاح جشنواره 'من هستم' که به مناسبت روز ملی اهدای خون (نهم مردادماه) برگزار شد، افزود: برای حفظ سلامت و ارتقاء خون بهترین روش اهدای داوطلبانه است.
وی ادامه داد: اهدای خون اکنون در ایران به صوررت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی با هدف کمک به نیازمندان به خون انجام می شود. 
مدیرعامل سازمان انتقال خون تا کید کرد: در زمینه اهدای داوطلبانه و ایثارگرانه خون افراد هنرمند، آگاه و تحصیلکرده نقش مهمی دارند.
وی بیان کرد: امروزه حتی تکنولوژی و علم هم نمی تواند سلامت خون را تضمین کند، به این علت که ممکن است فرد اهدا کننده در زمان اهدای خون در حالت پنجره آزمایش قرار داشته باشد.
پورفتح الله اضافه کرد: دوره پنجره آزمایشی زمانی است که ویروس وارد بدن شده است اما بیماری تشخیص داده نمی شود و در این زمان تنها اهدا کننده خون است که از سلامت خود با خبر است و می تواند در میزان سلامت اهدی خون موثر باشد.
وی تاکید کرد: بنابراین تنها راهی که خطر انتقال خون را به صفر تبدیل می کند، همکاری اهدا کنندگان است که آنها در یک حرکت انسانی بدون هیچ چشمداشتی خون خود را اهدا کنند.
مدیرعامل سازمان انتقال خون در بخشی از سخنان خود برگزاری جشنواره 'من هستم' را که آمیزه ای از هنر و اهدای خون است، راهی مناسب برای تغییر نگاه برای اهدای خون آگاهانه، داوطلبانه و ایثارگرانه عنوان کرد.
وی از هنرمندان و فرهیختگان و افراد آگاه در زمینه اهدای خون خواست که در این راه پیش قدم باشند و ابراز امیدواری کرد که این جشنواره قدم های مثبتی در این راه باشد.
در حاشیه برگزاری جشنواره، نمایشگاه تجسمی در ارتباط با اهدای خون در اداره کل انتقال خون استان تهران برگزار شد. 
دبیرهنری این جشنواره نیز گفت: هدف از برگزاری این جشنواره بستر سازی و فرهنگ سازی برای انتقال و اهدای خون و همچنین ترویج فرهنگ خود مراقبتی در اقشار مختلف جامعه است. 
نازی ثروتیان افزود: محورهای این جشنواره شامل اهدای خون سالم، اهدای خون مستمر، اهدای خون در مواقع بحرانی، اهدای خون بانوان و اهدای خون مسئولانه است
وی تاکید کرد:51 اثر تصویر سازی، 26 اثر کاریکاتور و 46 اثر نقاشی در این جشنواره پذیرفته و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.
همچنین در این جشنواره از نفرات برتر شرکت کننده در رشته های هنرهای تجسمی که در این نمایشگاه شرکت کردند، قدردانی خواهد شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز