مدیر روابط عمومی انتقال خون تهران در گفتگو با برنا:

خون، فروشی نیست / به دنبال تشویق اهداکنندگان هستیم

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۱۳:۴۶:۵۶
کد خبر: ۵۹۴۹۹۰
خون، فروشی نیست / به دنبال تشویق اهداکنندگان هستیم
مدیر روابط عمومی انتقال خون استان تهران گفت: در مراکز انتقال خون کسی برای اهدای خون پول نمی گیرد.

مدیر روابط عمومی انتقال خون تهران گفت: باید بگویم در مراکز اهدای پلاسما کسی برای فروش پلاسما پول نمی گیرد و اگر پولی داده می شود هدیه است و افراد داوطلبانه به این مراکز می روند.

 حسین دزفولی مدیر روابط عمومی انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، در مورد فروش خون در تهران گفت: اساسا مقوله به عنوان فروش خون در کشور وجود ندارد، بلکه آنچه به اشتباه مطرح می شود، هدیه ای است که به شکل نقدی یا غیر نقدی در مراکز جمع آوری خصوصی پلاسما به اهداکنندگان داده می‌شود. 

وی تاکید کرد: این اتفاق غلطی نیست و در کشورهای توسعه یافته هم انجام می شود و می توان گفت میزان پول پرداختی هم قابل توجه نیست.

وی افزود: ممکن است افرادی به دلیل مشکلات مالی به این مراکز بروند اما اجباری برای اهدای پلاسما وجود ندارد و در واقع افراد با میل و تصمیم خودشان مراجعه می کنند.

دزفولی گفت: در مراکز جامع اهدای خون نیز که مستقیما زیر نظر سازمان انتقال خون فعال هستند، اهدای پلاسما هم انجام می شود و ما بنا داریم تا با ارائه سرویس بهتر و هدایای غیر نقدی، تقدیر و تشکر خودمان را از افرادیکه  داوطلبانه اهدای پلاسما می‌کنند، ابراز کنیم.

 

وی در مورد دیگر برنامه های اداره کل انتقال خون استان تهران برای تشویق اهداکنندگان گفت: در دیگر برنامه های خود به دنبال این هستیم که بتوانیم با شرکت اسنپ مذاکره کنیم تا هزینه رفت و آمد مراجعه کنندگان با تخفیف انجام شود و یا برای مثال بلیت سینما، تئاتر و یا کارت مترو هدیه بدهیم  تا از اهداکنندگان به این شکل تقدیر کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز