معاون رییس جمهوری:

ایران به یکی از کشورهای مهم تولید علم در منطقه تبدیل شده است

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۱۹:۰۶:۵۰
کد خبر: ۵۹۵۴۴۵
ایران به یکی از کشورهای مهم تولید علم در منطقه تبدیل شده است
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به دستاوردهای جوانان ایرانی در زمینه های تحقیقاتی گفت: ایران به یکی از مهمترین کشورهای منطقه در تولید علم تبدیل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سورنا ستاری عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر افزود: فناری اطلاعات و کامپیوتر چهره جهان امروز را به شدت تغییر داده و مرزهای ملیت، فرهنگ و داد وستدهای گوناگون را درنوردیده است.
وی در این مراسم در سالن اجلاس سران، با تاکید بر پیشرفت جوانان ایرانی در زمینه علوم کامپیوتر اضافه کرد: ایران به یکی از مهمترین کشورهای موثر منطقه در زمینه تولید علم تبدیل شده است.
رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: کشور ما بهره های علمی بسیاری از المپیادهای جهانی برده و میزبانی المپیاد کامپیوتر پاسخی به بهره برداری علمی از این المپیادها است.
، بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر با حضور نمایندگانی از ۸۲ کشور جهان به میزبانی ایران از ۷ تا ۱۱ مرداد برگزار شد.
ایران با کسب یک مدال طلا و هفت مدال نقره رتبه چهارم این رقابت ها را از آن خود کرد.

** اهدای جوایز
همچنین برندگان این دوره از المپیاد در این آیین مدال های خود را دریافت کردند. 
در این مراسم ۱۵۲ مدال به رسم المپیادها از برندگان مدال برنز اعطا شد و شرکت کنندگانی از کشورهای یونان، سوئیس، مالزی، هنگ کنگ، هند، صربستان، پرتغال، لتوانی، مکزیک، برزیل، سنگاپور، بنگلادش، جمهوری چک، بلغارستان، افریقای جنوبی، ماکائو، فرانسه، بلژیک، لهستان، قرقیزستان، استونی، ارمنستان، اسلواکی، تایلند، بلاروس، فنلاند، انگلیس، رومانی، ویتنام، بلاروس و مجارستان مدال های خود را به خانه بردند.
در مرحله بعد برندگان مدال نقره روی سن رفتند و ایران هفت مدال نقره، ایتالیا، فرانسه، استونی، اوکراین، کرواسی، اندونزی، جمهوری چک، جمهوری کره، چین، سنگاپور، مولداوی، هنگ کنگ، روسیه، تایلند، اوکراین، استرالیا، قبرس، قزاقستان، ژاپن، ترکیه، آلمان، ایتالیا، بلاروس، گرجستان، سوئد، تایوان، گرجستان، کرواسی و مجارستان بقیه مدال های نقره را صاحب شدند.
در آخرین مرحله نیز ۲۶ مدال طلا تقسیم شد که یک مدال به تیم ایران و بقیه به نمایندگان ویتنام، چین، برزیل، استرالیا، تایوان، لهستان، جمهوری چک، روسیه، ایران، کره جنوبی، رومانی، مجارستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، اوکراین، بلغارستان، انگلیس، ژاپن و چین رسید. 
علاوه بر این از یوتا تکایا شرکت کننده ژاپنی که چهار مدال در المپیاد جهانی کامپیوتر و یک مدال در المپیاد جهانی ریاضی کسب کرده قدردانی شد.

** تجلیل از خدمات دکتر قدسی در المپیادهای جهانی کامپیوتر
همچنین در این مراسم از خدمات محمد قدسی استاد دانشگاه صنعتی شریف برای حمایت و کمک به تیم های ایرانی حاضر در المپیادهای جهانی کامیپوتر طی ۱۸ سال گذشته تجلیل شد.
ایران در سال های 2013 تا 2015 رتبه ششم المپیاد جهانی کامپیوتر را کسب کرده است.
این دومین بار است که ایران میزبان المپیاد جهانی علمی است و پیش از این المپیاد نجوم و فیزیک را میزبانی کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز