معاون توسعه ی روستایی ریاست جمهوری:

نظام برنامه ریزی کشور از توسعه روستاها غافل بوده است

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۶:۲۶:۴۶
کد خبر: ۵۹۶۱۶۷
نظام برنامه ریزی کشور از توسعه روستاها غافل بوده است
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: واقعیت آن است که نظام برنامه ریزی کشور بیشترین اهتمام خود را متوجه ایجاد زیر ساختها در روستاها کرده بطوریکه مقوله توسعه روستایی و نقش انسان در آن مغفول مانده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سید ابوالفضل رضوی، پیرامون موضوع بررسی ابعاد واقعی اشتغال روستایی با پراهمیت خواندن نقش انسان در توسعه گفت: در دولت یازدهم موضوع توسعه همه جانبه را آغاز کردیم که البته توسعه ابعاد چندگانه ای دارد که ما بحث توسعه ی پایدار را مطرح و دنبال کردیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه توسعه با انسان، برای انسان و موجب تعالی اوست تصریح کرد:متاسفانه موضوع عدالت آموزشی که به موجب آن ضروری است به انسان ها توجه ویژه ای شود مهجور باقی مانده چرا که با یک بررسی معلوم می شود ابزارهای آموزشی موجود در روستاها در حد بسیار نازلی است.

وی در پاسخ به این سوال که در میان مدت تا چه حد می‌توان امیدوار بود که جوانان روستایی به سمت شغل پایدار گرایش پیدا کنند؟ اظهار داشت: دریچه ای که در حال حاضر برای توسعه ی روستاها گشوده شده دو امر مهم نرم افزاری و سخت افزاری است که متاسفانه تا چند سال پیش تنها به بخش سخت افزاری آن توجه داشتیم.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته ۱۶۰ هزار شغل پایدار روستایی در ابعاد گردشگری،صنایع دستی،صنایع تبدیلی،صنایع فرآوری و نیز کشاورزی صنعتی ایجاد کردیم و برای امسال نیز برنامه ریزی شده است تا ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شود که در نوع خود مهر تاییدی بر ماده ی ۲۷ برنامه ی ششم توسعه خواهد بود که متذکر شده بطور متوسط سالیانه ۳۸۴ هزار شغل پایدار روستایی باید ایجاد گردد.

رضوی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، با اذعان به این مطلب که ما به دنبال افزایش جمعیت تولید کننده در روستاها هستیم خاطر نشان کرد: ما امیدواریم طیّ پروسه ی ایجاد شغل در روستاها شغل هایی بوجود بیاوریم که موجب افزایش درآمد خانوارهای روستایی شده و نیز انگیزه ی توقف روستاییان در روستاها را افزایش داده تا بدینوسیله از افزایش پدیده ی حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ جلوگیری شود.

نظر شما