دمت گرم، سرت خوش، خبرنگار!

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۹:۴۲:۱۸
کد خبر: ۵۹۶۸۳۹
دمت گرم، سرت خوش، خبرنگار!
مرتضی کوهی دهکردی

همه ساله در نیمه گرم تابستان در تقویم رسمی کشورمان روزی به نام خبرنگار خودنمایی می‌کند.17 مرداد "روز خبرنگار" فعالیت در این عرصه  زمان خاصی را نمی‌شناسد و همواره، شب و روز و ماه و سال و گرما و سرما با کار و حرفه خبرنگاری عجین است.

امروزه در عصر ارتباطات و در زمانه رسانه‌های دیجیتال هنوز و هنوز دغدغه‌های یک خبرنگار به وسعت یک دنیای بیکران است که روی کاغذ نمی‌‎گنجد، چراکه این روزها دغدغه‌ها و مشکلات این قشر از جامعه که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند کم نیست. مشکلاتی همانند عدم امنیت شغلی، وجود استرس همیشگی، سختی کار، کم لطفی و بی‌مهری با خبرنگار و ده‌ها مشکل دیگر، امروزه در فعالیت حرفه‌ای یک خبرنگار جزو موارد عادت شده این قشر زحمتکش و کم توقع بوده و هست.

از طرفی رعایت تعهد، تخصص و صداقت در کنار همه این محدودیت‌ها که در کار خبرنگاران وجود دارد همواره جزو لاینفک کارشان است که شاید در سایر شغل‌ها این جنبه‌های تخصصی و حرفه‌ای را کمتر بتوان یافت. در روزگار ما خبرنگاران با پذیرش و تحمل بسیاری از هزینه‌ها و گرفتاری‌هایی که در مسیر تلاش حرفه‌ای شان با آن روبه‌رو هستند، با سربلندی و برخی دیگر همچون شهید صارمی با رشادت بی‌بدیل خود حرمت و تقدس قلم و آیه شریفه «نون والقلم وما یسطرون» را به بالاترین شکل به منصه ظهور نشانده‌اند.

آری در این حرفه شریف، این عشق و تعهد است که یک خبرنگار را همچون قلم خود ایستاده و پابرجا نگه می‌دارد چراکه کم نیستند روزنامه نگاران و خبرنگارانی که سال‌ها دست به قلم بوده‌اند و اکنون در بی کسی و تنهایی روزهای بسیار سخت و دشواری را سپری می‌کنند. افرادی که نه حقوق بازنشستگی دارند و نه از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند و این فقط عشق و علاقه و تعهدشان بوده که همچنان آنان را پابرجا نگه داشته است.

یک‌بار دیگر روز خبرنگار از راه رسیده تا اهمیت جایگاه و وجاهت خبرنگاران برای عامه مردم مشخص شود. قلم خبر و خبرنگار واژه‌هایی هستند که همیشه با هم همراهند تا پیام آور شادی و آگاهی و آرامش و دوستی باشند و اما در میان این قشر ارجمند بی‌انصافی است که از خبرنگاران فعال در عرصه ورزش یادی نکنیم چراکه زحمت و سختی کار این دسته از سایر گروه‌ها بیشتر است. خبرنگاران و عکاسان ورزشی که همواره با اطلاع رسانی دقیق و به وقت و با انعکاس اخبار و تصاویر مربوط به قهرمانان و پهلوانان ایران زمین شادی و نشاط را به خانه‌های ما آورده و بیش از پیش اهمیت حرفه خود را به رخ همگان می‌کشند.

بیایید در روز خبرنگار آرزو کنیم روزی در آینده نه چندان دور فرا برسد که این قشر زحمتکش که همواره برای ارتقای افکار عمومی قلم میزنند، بیش از پیش مورد توجه مسوولین قرار گرفته و به حقوق حقه خود برسند.

بیایید در روز خبرنگار همه با هم برای همه خبرنگاران عزیز و خانواده‌هایشان آرزوی سلامتی و بهروزی کنیم و یک‌صدا بگوییم:

 دست مریزاد خبرنگار عزیز و روزت مبارک.

نظر شما