فرمانده نیروی انتظامی:

پل ارتباطی پلیس با مردم اصحاب رسانه هستند/ مردم به ما نمره خوبی می دهند

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۱۲:۰۵:۳۴
کد خبر: ۵۹۶۹۳۳
پل ارتباطی پلیس با مردم اصحاب رسانه هستند/ مردم به ما نمره خوبی می دهند
فرمانده نیروی انتظامی گفت:نیروی انتظامی اصحاب رسانه را همراه و همکار خود می داند و هیچ وقت نگاه ما به آن ها رقیب نبوده و به عنوان همکار به آن ها نگاه کرده ایم.

به گزارش گروه انتظامی خبرگزاری برنا، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه نیروی انتظامی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش موثر و مفیدی در جامعه ایفا می کنند در ارتباط با نیروی انتظامی ارتباط بسیار خوبی بین اصحاب رسانه و نیروی انتظامی است که باید قوی تر، کارشناسانه تر و به روزتر شود و اگر خلاء هایی داریم را بر طرف کنیم.
وی اضافه کرد: امروز عصر تبادل اطلاعات است که سرعت در اطلاعات تاثیر در ماموریت های ناجا دارد و هر جامعه ای در کنار توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در بخش رسانه ای هم توسعه یافته باشد اثربخشی آن بیشتر می شود ما نیاز به اطلاع رسانی و رسانه داریم و اطلاع رسانی و رسانه جزو لاینفک نیروی انتظامی است.
اشتری گفت: نیروی انتظامی با اخبار متعدد و متنوعی در روز سر و کار دارد از آسیب های اجتماعی و جدار مرز گرفته تا داخل شهر و روستاها و مراکز حساس، نیروی انتظامی امروز با زندگی مردم عجین شده و هیچ سازمانی مشابه ناجا نداریم که این میزان ارتباط مستقیم با مردم داشته باشد.
فرمانده ناجا افزود: بهترین پل ارتباطی پلیس با مردم اصحاب رسانه ها هستند، ناجا به دلیل ماموریت هایی که دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که بالاترین نعمت برای مردم امنیت است و مسئولیت حفظ و ایجاد و برقراری امنیت، بر عهده نیروی انتظامی است. به همان اندازه که امنیت برای مردم مهم است اهمیت آن برای کسی که وظیفه ایجاد امنیت را به عهده دارد، نیز آن بالا است.
وی افزود: نیروی انتظامی را به عنوان سازمانی که صرفا برای خودش است نمی بینیم جایی که ما موفق شدیم مردم موفق شده اند. اقتدار ما برای کسی است که طفلی را گروگان گرفته و سرقت مسلحانه می کند و تعارفی با او نداریم و با قدرت با او برخورد می کنیم به آن دسته از کسانی که با سرپنجه قدرت برخورد می کنیم اندک هستند. با مجرمان و تبهکاران با اقتدار برخورد می کنیم.
او اظهار داشت: خدمات پلیس یکسان است و برای کسی که اعتقاد به قانون اساسی و موضوعات کلان کشور دارد، خدمت می کنیم. انعکاس کارهای خوب ناجا به مردم باعث اقتدار نظام و آرامش مردم است، اگر پلیس وظیفه شناس ، علمی و دانش بنیان و توانمند را به مردم بشناسانید، خوشحال می شوند.
اشتری از اصحاب رسانه خواست تا به پلیس کمک کنند و ادامه داد: کمک به پلیس یعنی کمک به مردم، و اصحاب رسانه یاران امین و امانت دار پلیس هستند.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما بیشر در بخش پیشگیری نیست تا آمار دهیم،هر چند وظیفه خود را انجام داده و از یک مورد هم نمی گذریم.برای رسیدن به ایده آل به ما کمک کنید ، بسیاری از کارها در جامعه با اطلاع رسانی و به موقع صحبت کردن، انجام می شود. ما محدودیت هایی داریم در 90 درصد اتفاقات پلیس زودتر متوجه می شود اما در صورت اطلاع رسانی شاید نتوانیم مجرمان را شناسایی کنیم، اذن قضائی نداریم یا آبروی خانواده ها است براین اساس تاخیر در دادن اطاعات به دلیل نامحرم دانستن اصحاب رسانه نیست.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: امیدواریم همدلی و همکاری بین ناجا و اصحاب رسانه افزایش یابد. گستردگی ماموریت های ما را هم ببینید و قضاوت کنید و ببینید نسبت به سایر دستگاه ها چه نمره ای به ما می دهید. جز رتبه های بالا هستیم ضمن اینکه کار ایجابی و جایی دیگر کار سلبی انجام می دهیم. نیروی انتظامی از منظر مردم رتبه خوب را می آورد که بالاترین سرمایه برای ما است و اگر انتقادی باشد می پذیریم. 


 محمدحسین صفارهرندی عضو تشخیص مصلحت نظام در این مراسم گفت: نیروی انتظامی از نهادهایی است که بیش از نهادهای دیگر به مردم پهلو داده است با توجه به ماموریت های زیادی که بر دوشش است و هنرمندی می خواهد که در کنار مردم قرار گیرید ،با توجه به توقعات مختلف و انجام ماموریت هایی که مستلزم اعمال اقتدار است و کنترل و نظارت بر رفتار دیگران، با این حال وقتی نظرسنجی می شود از محبوب ترین ها در افکار عمومی و دستگاه های مختلف باشید که بخشی از آن به دلیل نگاه درست افکار عمومی به هیات رئیسه نیروی انتظامی است.
وی ادامه داد: ابزارهای اطلاع رسانی روش های سنتی خبرنگاری را دستخوش تغییر کرده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز