توسط کانون های محیط زیست محلات مناطق ۲۲گانه صورت می گیرد؛

همیاری شهروندان در حل معضل پسماند محلات

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۱۱:۵۹:۱۱
کد خبر: ۵۹۷۸۸۵
همیاری شهروندان در حل معضل پسماند محلات
اولین نشست هم اندیشی آموزشی در خصوص معضلات پسماند شهری با همکاری مرکز مدیریت محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند در مرکز آموزش تخصصی مدیریت پسماند با حضور مدیران و کارشناسان مرکز مدیریت محیط زیست، سازمان مدیریت پسماند، دبیران کانون های محیط زیست و مسئولین کارگروه زمین پاک مناطق 22گانه برگزار شد.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری برنا، با رشد روزافزون جمعیت و در نتیجه افزایش تولید پسماند به ویژه پسماند خانگی، آلودگی ناشی از مدیریت نادرست پسماند معضل بزرگ امروز زندگی شهری است. به هم منظور اولین نشست هم اندیشی آموزشی در خصوص معضلات پسماند شهری  با هدف آموزش دبیران کانون های مناطق 22گانه توسط سازمان مدیریت پسماند و همکاری مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست، علاوه بر مباحثی که در ارتباط با پسماندهای خانگی همچون روش های کاهش تولید پسماند، رطوبت زدایی پسماندهای تر، کاهش حجم پسماندهای خشک، کاهش شیرابه تولیدی و ... مطرح شد، به مشکلات ناشی از مدیریت نادرست پسماند مانند تولید و انتشار 118 نوع بیماری نیز اشاره شد.

با توجه به اینکه موثرترین روش آموزش، آموزش به صورت غیر رسمی است، باید از فعالیت های انگیزشی و جذاب مانند دیدن فیلم، انجام کارهای هنری، بازی و نقاشی برای کودکان و ... جهت ارتقای سطح آگاهی شهروندان در حوزه محیط زیست استفاده کرد. در حقیقت آموزش باید ساده، جامع باشد که در نهایت باعث تغییر رفتار شود.

همچنین در این نشست به مشارکت با سازمان های مردم نهاد، موسسات نیکوکاری و انجام فعالیت های آموزشی و فرهنگی اشاره شد که هدف از اینگونه فعالیت ها توسعه آموزش شهروندی است. بر این اساس مقرر شد تا با تشکیل بانک مدرسان محیط زیست در مرکز آموزش های شهروندی سازمان مدیریت پسماند، از افراد متخصص علاقمند در حوزه محیط زیست شهری و مدیریت پسماند دعوت به عمل آید تا با برگزاری دوره های آموزشی برای شهروندان به حفظ محیط زیست و ارتقا سطح کیفیت زندگی شهری کمک کنند.

لازم به ذکر است، برگزاری مسابقه در حوزه مدیریت پسماند و اهداء جوایز به برندگان از دیگر برنامه های این نشست بود.

در پایان نشست، حضار از نمایشگاه دائمی مرکز آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند دیدن کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز