درجلسه ارائه برنامه های کاندیدا های شهرداری تهران مطرح شد؛

وعده صد روزه مهرعلیزاده برای اداره تهران

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۱۱:۰۰:۵۳
کد خبر: ۵۹۸۲۴۷
وعده صد روزه مهرعلیزاده برای اداره تهران
آخرین کاندیدای شهرداری تهران هم برنامه هایش را به اعضای شورای شهر ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محسن مهرعلیزاده کاندیدای شهرداری تهران برنامه های خود برای اداره شهر را ارائه کرد. 

او با بیان اینکه در سال 92 هم به دستور آیت الله ها کنار رفته ام گفت:  در شش ماه گذشته برنامم در جلساتی با کارشناسان جوان اماده شد و در حال حاضر یک جمله از برنامه ام هم کپی نیست. 

به گفته مهرعلیزاده در برنامه ها برنامم راهبردها و اهداف و موارد اجرایی آمده تصمیم بر این است که یک سری از این برنامه در صد روز اجرا شود. 

 مهر علیزده به حضور مشاورانش در جلسه هم اشاره کرد و ادامه داد: بعضی برنامه های ما ١٥ ساله است و شهردارهای بعدی هم باید آن را کنند.

او شعار خود را تهران آرام زیباست دانست و گفت: تهران در پسا برجام به عنوان پایتخت سیاسی اجتماعی فرهنگی خواد بود، مانند آرامشی که در تو کیو برقرار است.

او افزود:   امام فرموده است اباد کردن شهرها به عهده شما شهرداران است،ما باید تهران را با استانداردهای جهانی اما با رنگ و بوی فرهنگی و بومی خودمان اداره کنیم.

او افزود: گفتمان مدیریت شهری و اجرای کاربردی آرمان‌های اصلاح‌طلبان از مواردی است که در برنامه دیده شده است. مدیریت کارآمد، قانون‌گرایی، تلاش در مسیر تحقق سیاست‌های نظام و سرمایه‌گذاری و توسعه از طریق مشارکت‌های اجتماعی از دیگر موارد این برنامه است.

مهرعلیزاده گفت: شهر تهران باید به صورت انسان محور اداره شود، زیرا شهر انسان محور زمینه‌ساز رشد و اخلاق‌مداری و عدالت است. همچنین با رویکرد فناوارانه و تکنولوژی شهر باید اداره شود.

وی ادامه داد: ما تهران  و چالش‌ها و فرصت‌های آن را بررسی کردیم و به راهکارهایی در این باره رسیدیم و در همین راستا شهر تهران و شهروندان را در یک دسته بندی و شهرداری را در دسته بندی دیگر قرار دادیم. 207 مورد چالش اصلی و فرعی برای شهر تهران در نظر گرفته شده که در زمینه های اقتصاد شهری، مدیریت حمل و نقل، محیط زیست و آسیب های اجتماعی تقسیم بتدی شده است. همچنین اهم چالش های تهران را در دو بخش عمومی و بخش آسیب های اجتماعی بررسی کردیم.

او با بیان اینکه تهران از نظر کیفیت زندگی بین 215 شهر بزرگ جهان در رتبه 176 قرار دارد گفت: تهران بیشترین آلودگی را در جهان دارد همچنین در بعد ترافیک رتبه اول را در اتلاف وقت مردم دارد. تهران رکورددار فرونشست زمین درجهان است همچنین حد مقاومت زلزله در آن از 6 ریشتر به 4.5 ریشتر کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: متاسفانه در تهران شاهد مرگ روزانه 30 نفر براثر آلودگی هوا هستیم. در خصوص چالش های اجتماعی  نیز متکدیان در تهران حدود 15 هزار نفر هستند که 700 نفر آنها زنان هستند و کارتن خوابی برای زنان فاجعه است. ما حدود 28 هزار معتاد متجاهر داریم همچنین میل به خشونت خیابانی در تهران افزایش داشته است.

 او ادامه داد: با این همه موارد نگران کننده، تهران شهر فرصت‌هاست که می‌تواند به عنوان یک شهر درجه یک خود را نشان دهد از بعد اقتصادی صاحبان سرمایه در این شهر هستند و امکانات ما در تهران بسیار زیاد است. از آنجا که متاسفانه تردد گردشگران خارجی اول به تهران و بعد به شهرهای دیگر است این باعث شده تهران به عنوان سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی بسیار اهمیت داشته باشد. صدها هیات از کشورهای مختلف در فضای پسابرجام به تهران آمدند همچنین از بعد سیاسی تهران مرکز استقرار سازمان های مختلف است از بعد علمی و فناوری نیز تهران مرکز بزرگترین دانشگاه‌ها و تولید نخبه در تهران است.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: همچنین از بعد ورزشی نسبت به سایر نقاط کشور بالاتر است ظرفیت زیستی تهران نسبت به دیگر شهرها زیاد است و تنوع زیستی فراوانی دارد استقرار 11 درصد جمعیت در تهران است و گرچه برخی آن را تهدید می داند اما می تواند فرصت باشد. یکی از وظایف شهرداری زمینه سازی برای اشتغال است ما می توانیم از طرف شهرداری ساختمان و وام های ارزان قیمت در اختیار جوانان قرار دهیم تا کارهای دانش بنیان را راه اندازی کنند همان کاری که در هند صورت گرفته و استارت آپ‌های جدیدی در آنجا شکل گرفته است.

او با بیان اینکه شهرداری باید دلسوز مردم باشد گفت: می توانیم بسیاری از کارها را به دست خانم ها بسپاریم از جمله در زمینه مبلمان شهری و مسائل اجتماعی فرهنگی. اینکه فکر کنیم به خانم ها سمت معاونت و رییس منطقه بدهیم این طور نیست این چشم بستن بر روی 50 درصد نیروی توانمند جامعه است. می توان در جاهایی بدون هیچ محدودیتی خانم ها را در راس امور قرار داد تا فعالیت کنند.

این کاندیدای شورای شهر تهران گفت: ما مردان می دانیم که خیلی از کارها با احساسات ما فاصله دارد اگر مسائل اجتماعی را مسائل اصلی می دانیم سمن ها می توانند در این زمینه نقش داشته باشند و باید مسئولیت سمن ها را به زنان بسپاریم و از آنها حمایت کنیم.

مهرعلیزاده گفت: درشهرداری نیز  دو بخش چالش ها و فرصت ها را مورد بررسی قرار دادیم عدم شفافیت مالی بین مناطق و شهرداری و ساختار سازمانی سنگین از جمله معضلات شهرداری است البته برخلاف برخی از نظرات ما این 60 هزار نیروی شهرداری را زیاد نمی دانم و معتقدم چنین افرادی برای ارائه خدمت زیاد نیستند اما چگونگی خدمت گرفتن آنها مهم است این افراد سال هاست در حال کار هستند همچنین در جابجایی مدیران معتقدم مردم به تفکری رای دادند و باید مدیران با آن تفکر بیایند تا این تغییرات ایجاد شود اما به این معنا نیست که افراد را بیکار کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز