در نشست خبری مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح شد؛

حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است/ ترویج استفاده از سفره نان پارچه ای در نانوایی ها

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۱۴:۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۹۹۰۵۱
حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است/ ترویج استفاده از سفره نان پارچه ای در نانوایی ها
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست یک وظیفه ی همگانی است، گفت: ترویج استفاده از سفره نان پارچه ای در نانوایی ها در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری برنا، نشستی صمیمانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با اصحاب رسانه امروز در مرکز مدیریت محیط زیست با حضور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد.

در این نشست دکتر محمد مهدی گلمکانی رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری ضمن خوش آمدگویی به اصحاب رسانه و ایراد بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های ابلاغی محیط زیست، حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست که همه آحاد جامعه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: افزایش آگاهی شهروندان بدون تردید افزایش مطالبه گری آن ها، حرکت های اجتماعی تاثیر گذار و در نهایت توجه حاکمیت به موضع محیط زیست را در پی خواهد داشت.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست در ادامه با اشاره به انجام فعالیت ها و اقدامات مختلف محیط زیستی مرکز مدیریت محیط زیست گفت: یکی از معضلات محیط زیستی که بسیار حائز اهمیت است استفاده از کیسه های پلاستیکی به ویژه در نانوایی ها است که علاوه بر آلودگی محیط زیست، سلامت انسان را نیز تهدید می کند، که در این زمینه نیاز است تا به فرهنگ سنتی خودمان برگردیم و برای خرید نان از سفره نان پارچه ای استفاده کنیم.

گلمکانی ادامه داد: امسال در حوزه فرهنگسازی استفاده از ساک و سفره نان پارچه ای اقدام به شناسایی نانوایی های دوستدار محیط زیست توسط کانون های محیط زیست محلات و همکاری با اتحادیه نانوایان تهران نمودیم تا بتوانیم سطح آگاهی شهروندان را ارتقا داده و به کمک کانون های محیط زیست، شهروندان را از مضرات تماس نان داغ با کیسه پلاستیکی آگاه سازیم.

ایشان با اشاره به بحث عدالت محیط زیستی گفت: همه باید برای حفظ و برقراری عدالت تلاش کنیم تا بتوانیم مشکلات و معضلات محیط زیستی را به نحو احسن حل نماییم.

لازم به ذکر است در این گفتگوی صمیمانه، خبرنگاران علاوه بر طرح پرسش و پاسخ خواستار ارتباط بیشتر با این مرکز شدند.

همچنین در این نشست از زحمات بی دریغ اصحاب رسانه تقدیر و تشکر بعمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز