کابینه دوازدهم؛

روزی ارتباطات تهدید امنیت ملی بود امروز نبود ارتباطات تهدید امنیت ملی است/ در فضای مجازی بی غیرت نیستیم

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۸:۵۹:۰۶
کد خبر: ۶۰۰۶۹۴
روزی ارتباطات تهدید امنیت ملی بود امروز نبود ارتباطات تهدید امنیت ملی است/ در فضای مجازی بی غیرت نیستیم
جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات در صحن علنی مجلس به دفاع ار برنامه های خود پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا، آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات در دفاع از برنامه خود در صحن علنی مجلس گفت:یاد و خاطره امام راحل را گرامی میدارم و یاد شهدای عزیز که اگر امروز در منطقه ای که بحران زده است به سر می بریم،  مدیون خدا شهدا هستیم، از مخالفان و موافقان تشکر می کنم.
جهرمی در ادامه گفت : موردی که من را مکدر کرد اینکه فرمودند بنده به ولایت فقیه اعتقاد ندارم بنده همیشه تابع ولایت فقیه بوده و هستم.
بنده با دکتر واعظی سفری به بوشهر داشتیم و فرماندار بوشهر به بنده نگاه کردند و گفتند که فیبر نوری جم قطع شده و ما به هزار سال پیش رفتیم و با دود علامت می دهیم، در طی این 4 سال رشدی سرعت گرفت که شما فکر می کنید هزار سال پیش است و بدون تلاش و زحمت امکان پذیر نبود، مردم متوجه کیفیت شبکه نسبت به دو سال پیش می شوند افتخار ما است که عمل به قانون می کنیم اگر مسیر حرکتی ما نادرست بود چرا وقتی معرفی شدم سندیکای مخابرات چرا به رییس جمهور نامه زدند و تشکر کردند،  چرا تولید کنندگان محتوا نامه می زنند و تشکر می کنند، درایت رییس جمهوری و مدیریت آقای واعظی و تلاش دست اندرکاران وزارت ارتباطات و... همه این عوامل را سبب شد.
وزیر پیشنهادی ارتباطات در ادامه گفت: به لحاظ شاخص های پهنای باند از 25 کیلومتر بر ثانیه به 35 کیلومتر به ثانیه رسیدیم و امروز 40 درصد ظرفیت پهنای باند داریم. امروز با افتخار اعلام می کنیم که بعد از 4 سال فعالیت در حوادث مهم ما یک ثانیه قطعی در شبکه ها نداریم روزی ارتباط تهدید امنیتی بود امروز برقرار نبودن ارتباطات تهدید امنیتی است.
 جهرمی در ادامه گفت : دکترین ما دکترین مقام معظم رهبری است و فضای مجازی هم فرصت است هم تهدید. ما نگاهمان به شبکه های اجتماعی و مجازی نگاه فرصت محور است و کسی موافق بستن نیست چرا که بستن عاقلانه نیست و در رابطه با تهدیدات ضعیف عمل کردیم؟ بله هجوم تهدیدات اینقدر هست که ضعف ما مشهود است و همدلی و همکاری ضعف ما را می پوشاند،آیا در این مدت همدلی و همکاری کردیم یا چوب لای چرخ همدیگر گذاشتیم و 3 سال چوب خورد و کار کرد و دم برنیاورد.
او در ادامه گفت: یک محتوای مستهجن و مبتذل برای ما زیاد است و بی غیرت نیستیم در فضای مجازی و مردم از ما می خواهند که فضای مجازی را پاک و سالم کنیم. باید مردم را با خود همراه کنیم.
 جهرمی در ادامه گفت: از دیدگاه آماری در کشورهای در حال توسعه امروز 1.87 صدم درصد سهم اشتغال از فناوری اطلاعات است ودر کشور ما از سال 94، 2 دهم درصد بوده است و در سال 95 دو برابر اضافه شده است و اثرات آن را در زندگی مردم می توانیم ببینیم، صف های طویلی برای کنکور و نظام بانکی می ایستادیم. موضوع پیام رسان را باید حل کنیم اما راهش چیست باید مدیریت کنیم و یک پیام رسان خارجی نه بیمه و مالیات می دهد و نه کسی را می شناسد به راحتی توسعه می دهد ولی داخلی 60 مانع دارد و این را می خواهیم درست کنیم و مصوبات لازم را بگیریم و مشکلات جلوی پای جوانان را برداریم و ظرفیت را افزایش دهیم.
جهرمی در ادامه گفت: وزارت ارتباطات مسئول ایجاد شغل نیست باید زیرساخت های آن فراهم شود و رییس جمهور انتظار 300 هزار شغل در سال از ما دارند و باید این زمینه را فراهم کنیم، برنامه بر توسعه اشتغال و اقتصاد دیجیتال بوده است. شاخص های بخش فناوری آمار ما بوده و الان فراهم نبود و آمار بیخود ندادیم برای اینکه شفافیت داشته باشیم. بنا بر سند برنامه ششم خود را موظف می دانیم که هر سه ماه یکبار پیشرفت کار را توضیح دهیم.
او در ادامه گفت: 40 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد در روستاها مشکل اینترنت و تلفن را حل کنیم از منایع uso باید استفاده کنیم و همه را تحت پوشش شبکه ملی ارتباطات قرار دهیم، بهره گیری از تجارب اساتید بزرگوار بنده نیازمند مشاوره اهل علم هستم مقام علم را گرامی می داریم و از ظرفیت های دانشگاهی و ظرفیت های جوانان شایسته استفاده می کنیم، استفاده از روش های تأمین مالی جزو برنامه هایمان است،به صراحت زیر سقف خانه ملت می گویم اگر امروز آذری جهرمی به معاونت وزارت رسیده بدون شک این فرصت را مدیون انقلاب و نظام هستیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات در ادامه گفت: اگر امروز در منطقه‌ای بحران‌زده در امنیت کامل به‌سر می‌بریم، مدیون خون شهدا هستیم. نکته آقای قاضی پور در عدم پایبندی بنده به ولایت فقیه، کمی بنده را مکدر کرده است، بنده همواره تابع ولایت فقیه بوده و افتخارم این است، مردم متوجه می شوند که کیفیت شبکه ها دو سال پیش چه بوده و امروز چه شده است. در 4 سال رشدی در فضای مجازی و حوزه ارتباطات صورت گرفته است که بدون این‌ها گویا به چندین سال قبل بر می‌گردیم اگر مسیر حرکت ما نادرست بود چرا وقتی بنده معرفی شدم سندیکای مخابرات بابت این معرفی تشکر می‌کند.
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بعد از توسعه زیرساخت های شبکه ارتباطات، ما یک دقیقه قطعی شبکه نداشتیم ،نگاه ما به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فرصت محور است. هجوم تهدیدات در حوزه ارتباطات آن‌قدر زیاد است که شاید ضعف ما مشهود باشد، اما آیا می‌توان با متهم کردن یکدیگر در برابر تهدیدهای دشمن ایستاد؟
او در ادامه گفت: حتی یک فضای و محتوای مستهجن برای ما زیاد است، ما بی غیرت نیستیم، اما آیا بستن شبکه‌ها راهکار است؟ ما باید مردم را با خود همراه کنیم. دکترین ما در فضای مجازی یک دکترین بیشتر نیست، دکترین ما دکترین مقام معظم رهبری است
جهرمی در ادامه گفت: تمام برنامه های ما تنظیم شده و قرار است وزارت ارتباطات صد هزار شغل در سال ایجاد کند. برنامه ما توسعه اقتصاد دیجیتال و اشتغال بوده است و برنامه هایی را ارائه کردیم اگر اعتماد مجلس را جلب کردم، آمار لازم را در خدمت شما ارائه می‌کنم تا پیشرفت را ببینید و ما نیازمند کمک مجلس هستیم، باید از تجارب اهل علم استفاده کنیم و از ظرفیت دانشگاهی، جوانان و بانوان بهره ببریم دنبال آزادسازی و کاهش تصدی‌گری هستیم.
او در ادامه گفت: قطعا در دوره ستم‌شاهی به جوان شهرستانی حقیر اعتماد نمی‌شد، بدون شک ما مدیون نگاه هوشمندانه امام و رهبری و نگاه رئیس جمهور هستیم. اگر برای توسعه ارتباطات برنامه‌ای نداشتم، قطعا چنین دعوتی را نمی‌پذیرفتم و در این میدان قدم نمی‌گذاشتم.در این مسیر قطعا از خط رهبری خارج نمی‌شویم و دچار وادادگی نخواهیم شد، به صراحت زیر سقف خانه ملت می گویم اگر امروز آذری جهرمی به معاونت وزارت رسیده بدون شک این فرصت را مدیون انقلاب و نظام هستیم. بدون شک مدیون نگاه هوشمندانه امام و رهبری و همت بالای ریاست جمهوری هستیم،  اگر نمایندگان به بنده اعتماد کنند بینی و بین الله همه ظرفیت های لازم را اجرایی خواهم کرد و اگر توانایی نداشتم قطعا به این حوزه پر چالش ورود نمی کردم.
جهرمی در پایان سخنان خود را با بیان سخنی از امیر المومنین گفت:اگر کوه ها متزلزل شوند تو پایدار بمان دندان هایت را به هم بفشار و پایت را همچون میخ بر زمین بگذار.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز