مسئول اطلاع رسانی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال:

کنفرانس بازی‌ها با همراهی متخصصان سایر علوم برگزار خواهد شد

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۶:۵۹:۳۵
کد خبر: ۶۰۷۲۱۵
کنفرانس بازی‌ها با همراهی متخصصان سایر علوم برگزار خواهد شد
یکی از مهمترین ماموریت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فعال سازی ظرفیت‌های پژوهشی کشور در حوزه بازی‌های دیجیتال و وصل کردن این ظرفیت ها به صنعت بازی است.
فرزانه شریفی مسئول اطلاع رسانی و امور بین الملل کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال در گفت و گو با برنا، در خصوص این کنفرانس به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: از جمله مهمترین راهبردهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فعال‌ کردن ظرفیت‌های پژوهشی کشور در زمینه بازی‌های دیجیتال و پیوند این ظرفیتها به صنعت بازی است.  در این راستا هم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا کنون  کلیه کنفرانس‌های علمی داخلی در زمینه بازی‌های دیجیتال حمایت‌های فراوانی کرده است.
او افزود: بعضی از کنفرانس‌های پیشین به دلیل عدم گسترش شبکه پژوهشگران، عدم اتصال دانشگاه با صنعت و عدم فعال‌سازی مراکز علمی سراسر کشور و نیز تمایل به انحصارطلبی ناموفق بوده اند. بنابراین بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به عنوان متولی اصلی برگزاری کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال در پی گسترش و تقویت دامنه علمی کشور در حوزه بازیهای دیجیتال است.
به گفته شریفی یکی از مهمترین دلایل برگزاری این کنفرانس هم خلا اساسی در پژوهش در زمینه بازیهای دیجیتال است که تا کنون پژوهشها اغلب متمرکز بر جنبه تاثیرات بازیهای دیجیتال به ویژه جنبه های منفی شده و از اثرات مثبت یادگیری و درمانی بازیها غافل مانده ایم.
او ادامه داد:بنابر این ضرورت، اقدام به برگزاری «کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال: گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها (DGRC) » در تاریخ دوم آذرماه امسال در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران کرده ایم تا پلی ارتباطی میان صنعت بازی و پژوهش باشد.
شریفی اظهار کرد: این کنفرانس از سال آینده به صورت بین المللی برگزار می شود. البته در سال جاری هم با حضور چهره های بین المللی برجسته در حوزه های مختلفی از مطالعات بازی برگزار خواهد شد.
گفتنی است این کنفرانس، کنفرانسی جامع و میان رشته‌ای است که هر سال با همکاری یکی از دانشگاه‌های باسابقه و فعال کشور در زمینه بازی‌های دیجیتال برگزار می شود و برگزاری آن ضمن برطرف سازی کاستی‌های گذشته در حوزه های مطالعاتی مختلف، می‌تواند ظرفیت‌های پژوهشی کل کشور را در زمینه بازی‌های دیجیتال که پیش از این فعال نشده است، فعال کند. دلیل جامعیت این کنفرانس دربرگیری همه رشته های علمی اعم از علوم انسانی و هنر، علوم اجتماعی، علوم پزشکی و علوم فنی مهندسی است و تا کنون به این جامعیت چنین کنفرانسی برگزار نشده است.

مسئول اطلاع رسانی و امور بین الملل کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال ادامه داد: کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال بر حسب ملاکهای علمی تعیین شده، از معیارهای متعددی برای اعتبار برخوردار است. از مهمترین ویژگیهای اعتبار این کنفرانس، دانشگاه محل برگزاری آن است که دانشگاه علم و صنعت بر اساس معیارهای موجود در رتبه بندیهای بین المللی، در شمار 600 دانشگاه اول دنیا قرار میگیرد. همچنین سوابق علمی و پژوهشی اعضای کمیته علمی این کنفرانس که هر یک با برخورداری از آثار علمی برجسته و اثرگذار در حوزه بازی، به تقویت این حوزه در کشور کمک کرده اند.

او افزود: DGRC امسال در نظر دارد در حاشیه خود علاوه بر برگزاریهای کارگاههای علمی در زمینه های مختلفی همچون بازیهای جدی، گیمیفیکیشن، بازی و سلامت و غیره، از بازیهای ایرانی با محتوای جدی رونمایی کند. این بازیها توسط شرکتهای بازیساز با اهداف پژوهشی طراحی و تولید شده اند که توانمندیهای بازیکنان را تقویت کرده و موجب افزایش یادگیری در آنان می شود. کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال در حمایت از چنین شرکتهایی بی سابقه عمل کرده است.
شریفی با بیان اینکه با توجه به اینکه تا موعد نهایی ارسال مقالات یعنی 20 شهریورماه زمان زیادی باقی نمانده گفت: پژوهشگران و علاقه مندان می توانند مقالات خود را با توجه به محورهای علمی کنفرانس در بخش سامانه کاربران بارگذاری نمایند و از جوایز نفیسی بهره مند شوند. ضمنا مقالات پذیرفته شده در کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال در پایگاههای استنادی ISC و سیویلیکا نمایه می شوند.
محورهای علمی این کنفرانس عبارتند از:
1- گرافیک رایانه‌ای و بازی‌های دیجیتال
2- هوش مصنوعی و بازی‌های دیجیتال
3- جنبه‌های فنی، الگوریتم‌ها و معماری‌های بازی‌های دیجیتال
4- پردازش بازی‌های دیجیتال
5- بازی‌های جدی و بازی‌وارسازی
6- ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی‌های دیجیتال
7- تعامل‌پذیری در بازی‌های دیجیتال
8- هنر و طراحی بازی‌های دیجیتال
9- اقتصاد، مدیریت و کسب‌و‌کار در بازی‌های دیجیتال
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز