رئیس سازمان بسیج جامعه زنان:

۳۵۰ مهدقرآنی جدید در کشور راه اندازی می شود

۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۶:۲۵:۲۴
کد خبر: ۶۰۷۶۱۹
۳۵۰ مهدقرآنی جدید در کشور راه اندازی می شود
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه همزمان با آغاز هفته بسیج، 350 مهد قرآنی جدید برای تربیت قرآنی کودکان، در سراسر کشور راه اندازی می شود گفت: دوره آموزش مربیان این مهدها تا دو هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ مینو اصلانی با بیان این خبر افزود: با راه اندازی این تعداد، آمار مهدهای قرآنی در کشور به سه هزار و 120 مهد می رسد که در این مهدها، علاوه بر آموزش های قرآنی به کودکان، موضوع تربیت قرآنی کودکان به صورت ویزه مورد توجه است.

وی تصریح کرد: به همین منظور یک دوره آموزش تربیت مربی نونهالان برای 350 نفر از مربیان سراسر کشور در آینده ای نزدیک برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مربیانی که در این دوره های آموزشی شرکت می کنند، در مهدهای قرآنی جدید مشغول به فعالیت خواهند شد، ادامه داد: قرار است دوره آموزشی مربیان مدهای قرآنی از دو هفته آینده برگزار شود.

اصلانی با بیان اینکه هفته بسیج 29 آبان تا 6 آذرماه است، اظهار داشت: در این دوره که به مدت 10 برای مربیان برگزار می شود، افرادی انتخاب شدند که برای تشکیل و راه اندازی مهدهای قرآنی اقدام می کنند.

به گفته وی، این دوره 10 روزه به صورت حضوری است و در طول سال دوره های نیمه حضوری نیز برای این مربیان در سطح کشور برگزار خواهد شد تا بتوانیم مقدمات راه اندازی 350 مهدقرآنی جدید را به خوبی فراهم کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه درباره برگزاری طرح نشاط و تعالی ویژه بانوان بسیجی در سطح کشور نیز گفت: در راستای برگزاری طرح نشاط و تعالی در سطح پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر کشور اردوهای یک روزه آموزشی در حوزه تقویت درسی و آمادگی های جسمانی و مسابقات ورزشی ویزه خواهران را داریم.

وی با بیان اینکه این طرح در سطح بیش از 15 هزار پایگاه مقاومت بسیج در حال اجرا است، اظهار داشت: برگزاری مسابقات فرهنگی، آموزشی و ورزش از جمله برنامه های اجرایی در قالب اجرای طرح نشاط و تعالی است.

اصلانی با بیان اینکه طرح نشاط و تعالی از 20 تیرماه تا 25 شهریورماه ادامه دارد، افزود: همچنین در طول ایام تابستان اردوهای راهیان نور شمال غرب نیز برای بانوان بسیجی برنامه ریزی شده است که این طرح نیز از 15 تیرماه سال جاری آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، ‌بیش از 500 هزار نفر از بانوان بسیجی به اردوهای راهیان نور شمال غرب و غرب کشور اعزام می شوند.

اکنون حدود 9 میلیون نفر از بانوان عضو بسیج هستند.

 

 

منبع: ایرنا

 

نظر شما