وزیرکار و رفاه اجتماعی:

وقتی تحولات اجتماعی از سیاست‌ها پیشی می گیرند دچار"شکاف بحران" می‌شویم

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۱۲:۴۷:۱۸
کد خبر: ۶۰۸۰۶۹
وقتی تحولات اجتماعی از سیاست‌ها پیشی می گیرند دچارشکاف بحران می‌شویم
وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی با بیان آنکه زنان دارای مسائل و مشکلات زیادی هستند گفت: وقتی تحولات اجتماعی از سیاست‌ها پیشی می گیرند دچار"شکاف بحران" می‌شویم، به همین دلیل باید سال‌ها سیاست‌های مربوط به جنسیت را با جدیت دنبال کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در  آیین نکو داشت شهیندخت مولاوردی معاون سابق زنان و امور خانواده رییس جمهور  در  دولت یازدهم که امروز در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد گفت: حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر را تسلیت می گویم؛ این در  حالی است که باید شرایط بهتری برای نوجوانان، دختران و نخبگان خود حتی در رفت آمدهای آنها فراهم کنیم.

 وی در ادامه با بیان آنکه  برگزاری مراسم نکوداشت " مولاوردی" را لازم و واجب می‌دانستم گفت: دنیای سیاست آدم‌ها را آنچنان که هستند، نمی‌بیند و متاسفانه جریان رسانه سیاست‌زده، آدم ها را آنچنان که هستند نشان نمی‌دهد.

ربیعی افزود: متاسفانه معیارهای ارزیابی‌هایمان هم تغییر کرده است و شاخص هایی برای ارزیابی افراد نداریم این در حالی است که نقاط قوت و ضعف افراد هم در لابه لای هیاهوها مطرح شده و از آنها برداشت‌های سیاسی می شود.

وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در ادامه با بیان آنکه اگر می خواهیم یک جریان اجتماعی اثر بخش داشته باشیم باید نسبت به مسئله معطوف و حساس  شویم گفت: تلاش‌های مولاوردی کاملا مشخص است و علت آن نیز آن است که ایشان واقعا نسبت به مسائل  زنان حساس بوده و من این حساسیت را همواره در وی می‌دیدم.

ربیعی ادامه داد:‌ وقتی تحولات اجتماعی از سیاست‌ها  پیشی می‌گیرند دچار «شکاف بحران» خواهیم شد؛ به همین دلیل باید سال‌ها سیاست‌های مربوط به جنسیت را در کشور با جدییت دنبال کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه قدردانی از تلاش‌های مولاوردی در دولت یازدهم نشان می دهد که شایستگی‌ها به جنسیت افراد ربطی ندارد اظهار کرد:‌ در تمام مدت می‌دیدم که مولاوردی در حوزه مسئولیت‌های خود حرص می خورد این در حالی است که شاخص اندازه گیری «حرص خوردن» را نداریم و واقعا باید از افرادی که نسبت به مسئولیت‌های خود اینگونه هستند  قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: شاهد بودم که مولاوردی چگونه برای وظایف خود می جنگید و امروز هم برای آنکه شکاف بین سیاست گذاری اجتماعی را کم کنیم نیاز  به مبارزه سختی داریم که فکر می کنم حضور مولاوردی در کنار دکتر ابتکار در هیات وزیران نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.

ربیعی در ادامه با بیان اینکه زنان مشکلات زیادی دارند گفت: برای مثال در حوزه زنان کارگر، امنیت شغلی زنان، بارداری و دوران شیردهی آنان و ...مسائل و مشکلات زیادی است این در حالی است که من حتی گاهی از برخی آگهی‌های استخدامی زنان نیز آزرده می شوم.

ربیعی در ادامه به سمت جدید مولاوردی در دولت دوازدهم و انتصاب وی به عنوان دستیار ریس جمهور در امور حقوق شهروندی اشاره کرد  و افزود: با توجه به مسئولیت وی، ایشان باید به تضعیف حقوق معلولان در جامعه توجه داشته و بر لزوم ارتقاء حقوق این قشر و قشرهای مختلف تاکید کند.

وی  با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برگزیده انتخاب شد گفت: تعدد و تکثر مسئولیت‌ها در حوزه بهزیستی باعث عقب نشینی ما نشد هرچند مسئولیت‌ها زیادی داشتیم.

وی افزود: خیلی‌ها می‌خواستند «توانبخشی» را از بهزیستی بگیرند اما توانستیم با وجود محدودیت‌ها و موانع موفق عمل کنیم و امروز وقت آن است که بپرسیم باید چه کنیم که بهتر شویم؟ زیرا باید بهزیستی‌ها را به خانه ها ببریم.

نظر شما