برنا گزارش می دهد؛

وقتی برخی از اعضای شورای شهر از زاویه دوربین رسانه می ترسند

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۹:۲۶:۰۸
کد خبر: ۶۰۸۸۹۵
وقتی برخی از اعضای شورای شهر از زاویه دوربین رسانه می ترسند
در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر برخی از اعضای این شورا انتقادهایی به عملکرد اصحاب رسانه نشان دادند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران، حسن رسولی، خزانه دار شورای شهر  به انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی اعتراض کرد و گفت: این نوع تصاویر منتقل ‌کننده پیام‌ های مناسبی نیست و از اعضای هیات رییسه می‌ خواهم به عنوان مسئول صیانت از منزلت اعضای شورا به این موضوع ورود پیدا کنند و به یک شکل قاعده‌مند که در شأن اعضای شورا باشد، موضوع را مدیریت کنند. 

مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و از اعضای شاخص حزب ندای ایرانیان نیز با بیان اینکه اعضای شورای شهر دو هفته است که کار خود را شروع کرده‌اند و گویا برخی محافل از انسجام و عملکرد شورا ناراحت هستند و به همین دلیل به دنبال شکار لحظه‌ها هستند که در کانال و سایت‌ها منتشر کنند، گفت: من در این رابطه به آقای هاشمی نیز نامه نوشتم و اگر قرار است عکس داخل صحن شکار لحظه‌ها شود و با آن نمایندگان را زیر سوال ببرند، باید هیات رییسه پیگیری کند و تصمیم عاجل در این قضیه گرفته شود.

اعتراض رسولی به عکس هایی بود که اعضا را در حال مذاکره با یکدیگر نشان میداد وعکس دیگری که مجید فراهانی را در حال خمیازه نشان میداد باعث اعتراض این نماینده شد.

این اعتراض عجیب و شتابزده رسولی و فراهانی به عکاسان و اصحاب رسانه درحالی است که پوشش حواشی جلسات رسمی، امری طبیعی و معمول در همه رسانه هاست و چه بهتر بود به جای اعتراض با بالا بردن سواد رسانه ای خود این موضوع را درک می کردند که انتشار کوچکترین جزئیات از شورای شهر موجب شفافیت هرچه بیشتر عملکرد اعضایی است که قبل از انتخابات شعار شفافیت را فریاد می زدند.

به نظر می رسد این نمایندگان خیلی زود فراموش کردند که با فعالیت های شبانه روزی راه را برای ورود این افراد به شورای شهر میسر کردند وتا پایان این چهار سال نیز فقط رسانه ها هستند که می توانند در کنار شورا ایستاده و از عملکرد آن حمایت کنند پس بهتر است با تجدید نظر در رفتار خود در حفظ این حامی بزرگ تلاش کنند.

اعضای شورای شهر چهارم که انتقادات زیادی به عملکرد آن ها وارد بود هیچگاه در مقابل انتشار عکس های حواشی جلسات از جمله خواب های شیبانی، دعواهای دبیر و جدیدی و یا سلفی های جدیدی  واکنشی نشان ندادند.

گفتنی است برخی دیگر از اعضای شورای شهر در مقابل این اعتراض واکنش نشان دادند، احمد مسجد جامعی در این مورد گفت:از زمانی که حضور رسانه ای در شورا پررنگ شد، پشتوانه رسانه ای برای مصوبات شوراایجاد شد، رسانه ها حامیان اصلی شورا هستند.

ناهید خداکرمی عضو دیگر شورای شهر نیز گفت: مارکتینگ رسانه ها ایجاب می کند هر عکسی که بخواهند از اعضای شورا بگیرند و شکار لحظه ها بکنند.

شهربانو امانی عضو دیگر شورای شهر هم در واکنش به این اعتراضات گفت: عکاسان آزاد هستند هر عکسی که می خواهند از مل بگیرند.

چندی پیش نیز نمایندگان مجلس نیز تصمیم گرفتند فعالیت های اصحاب رسانه را در صحن مجلس محدود کنند، خالی از لطف نیست که اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس، مدیران و مسئولان این موضوع را درک کنند که در ابتدا خود باید مراقب رفتار، اعمال و جایگاهی که در آن قرار دارند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز