در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ،

وزیر بهداشت: اشکال کسری بیمه ،ناشی از طرح تحول سلامت نیست

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۱:۵۶:۵۵
کد خبر: ۶۰۹۰۱۲
وزیر بهداشت: اشکال کسری بیمه ،ناشی از طرح تحول سلامت نیست
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اشکال کسری بیمه سلامت نه از طرح تحول سلامت و نه از خود این سازمان ، بلکه بدلیل تامین منابع از محل حذف یارانه هاست که این کار انجام نشد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سید حسن هاشمی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ، افزود: هزینه ها ٤٠٠ درصد بهتر شده و این را عرض کنم که در بحث بیمه با شروع دولت یازدهم رییس جمهور مصمم به حذف یارانه ها جز افراد کم درآمد و فقیر بودند و ٩٠ درصد مردم گفتند یارانه را می خواهیم و این زمانی بود که طرح تحول آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه ٥ میلیون نتن تا آن زمان بیمه بودند، ادامه داد: رییس جمهور گفتند همه آنانی که بیمه نیستند بیمه شوند و قرار شد از حذف یارانه ها محل آن تامین شود که این امر محقق نشد اما ١١ میلیون فرد بیمه شدند؛ آنچه تا امسال کسری داریم باید جبران شود اشکال از بیمه و از طرح تحول سلامت نیست بلکه مشکل از اینجاست که یارانه حذف و به تبع آن منابع تامین نشد.

وزیر بهداشت از سازمان بیمه سلامت خواست تا یک ردیف از لیست هزینه و یک ردیف از لیست درآمد تهیه و هر چه می تواند از لیست هزینه ها کم و به لیست درآمد اضافه کند و گفت: به این ترتیب لازم است همه روسای بیمه در سراسر کشور بدانند سقف پرداخت شان در سال ٩٦ چقدر است؛ خیلی از جراحی ها باید در لیست انتظار برود بویژه عمل های جراحی که اورژانسی نیستند و این شروع دولت دوازدهم بر اساس چیدمانی که داریم هست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه غرض دستیابی به یک نظام سلامت کارآمد است که دانش و تجربه بشر در رسیدن به آن موثر خواهد بود، اظهار کرد: بیمه ها متکثر هستند و اگر در سازمانی ادغام شوند متعارض است ، حالا که سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت نه ادغام بلکه ملحق شد لازم است استقلال خود را خفظ کند و باید مستقل از بیمارستان ها و مجموعه حوزه های ما اداره شود.

به گزارش ایرنا، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران امروز با حضور دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار و طاهر موهبتی بعنوان مدیرعامل جدید سازمان معرفی شد.

همچنین در این مراسم از زحمات محمدجواد کبیر مدیرعامل قبلی سازمان بیمه سلامت ایران قدردانی شد.

 

 

 

نظر شما