چهارمین همایش بزرگ آوای ایل در شمال تهران آغاز شد

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۰:۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۰۹۴۴۹
چهارمین همایش بزرگ آوای ایل در شمال تهران آغاز شد
چهارمین همایش بزرگ آوای ایل با هدف تقویت فرهنگی اقوام ایرانی و هویت بخشی و تشویق آنها به زنده نگه نداشتن آئین ها و آشنایی شهروندان تهرانی با سبک زندگی این اقوام ،در موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، دکتر مجید نوائیان مدیر موزه طبیعت و حیات وحش ایران - داراباد - با بیان خبر فوق اظهار داشت : همایش اقوام ایرانی که بر پایه استیلای فرهنگ ایرانی اسلامی است از  روز پنجشنبه 9  شهریور ماه با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک و خانه هنرمندان بختیاری در موزه دارآباد آغاز شده و تا  22 شهریور ماه ادامه دارد.

وی گفت: افتتاحیه این مراسم روز  پنج شنبه 9 شهریور همزمان با گردهمایی شاعران و علاقمندان به شعر و ادبیات، از سراسر کشور در موزه دارآباد برگزار شد.

این مقام مسئول افزود: یکی از اهداف مهم در همایش امسال سعی در شناساندن فرهنگ و آئین های نمایشی کمتر دیده شده یا رو به فراموشی برای شهروندان تهرانی است که با فرهنگ اقوام جنوب و شمال کشور و همچنین قوم دلیر ترکمن آشنا شوند .

دکتر نواییان تصریح کرد: تفاوت این همایش اقوام ایرانی با دیگر همایش های نظیر، در ارائه فعالیت های هنری متنوع و تولید آثار فاخر هنری با تلاش شبانه روزی و استفاده از هنرمندان مطرح و طراز اول هر قوم  است.

وی خاطر نشان ساخت: امسال گروه های هنری بختیاری ، کردستان ، تربت جام  و آذری و... با معرفی حرکات و آیین ها و پیشینه انجام این حرکات آیینی که توسط مجری برنامه  روایت می شود، هنرنمایی می کنند .

گفتنی است همایش آوای ایل هر روز از ساعت 18 در موزه طبیعت و حیات وحش ایران - دارآباد – واقع در خیابان شهید باهنر،  خیابان شهید پور ابتهاج در حال برگزاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز