در جلسه امروز شورای شهر؛

نمایندگان شورا برای حضور در ستاد توان افزایی سمن ها انتخاب شدند.

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۹:۳۲:۱۷
کد خبر: ۶۱۱۸۵۵
نمایندگان شورا برای حضور در ستاد توان افزایی سمن ها انتخاب شدند.
با رای اعضای شورای شهر تهران حسن خلیل آبادی ،حجت نظری، ناهید خداکرمی، شهربانو امانی و مجید فراهانی برای حضور در ستاد توان افزایی سمن ها انتخاب شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در هفتمین جلسه شورای شهر تهران، ری، تجریش اعضای شورای شهر در خصوص انتخاب اعضای ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم به بحث و گفت و گو نشستند.

محمود میرلوحی عضو شورای شهر در  واکنش به انتخاب نماینده شورا در ستاد سمن ها اظهار کرد: ستاد سمن ها از جمله موضوعاتى است که باید در شورای شهر پنجم به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد تا ساختار منسجم و یکپارچه داشته باشد.

او ادامه داد: ستاد سمن ها مى تواند  با تشویق سمن هاى مهم فعال شود و در امر فرهنگسازی و.. پیشروى کنند ، با بودجه نفتى و دولتى نمى توان شاهد فرهنگسازى و تغییر در جامعه باشیم.

میرلوحی افزود: سراهاى محلات در حد فروش صنایع دستی باقى مانده اند، در حالى که مى توانند در فرهنگسازى پیشگام باشد.

حسن  رسولی هم در تذکر دیگری گفت:  گزارشاتى مبنى بر بى انضباطى گسترده در ستاد سمن ها دریافت شده بنابراین پیشنهاد مى شود در ستاد سمن ها یک نماینده از کمیسیون برنامه و بودجه باشد تا بى نظمى ها رصد شود.

شهربانو امانى نیز در واکنش به انتخاب نماینده شورا در ستاد سمن ها گفت:

گویا در مدیریت قبلى شهر ، دستور داده بودند که هرکسى یک سمن تاسیس کند. موضوع ستاد سمن ها در جریان مناظرات انتخاباتى ریاست جمهورى نیز مورد توجه قرار گرفت.

 او ادامه داد: در کشور ما شوراى شهر به محل توزیع پول و منابع مالى بدل شده؛ اما ما باید در کنار سایر نهادها باشیم، ستاد سمن محل توزیع پول و یا نماینده کمیته امداد و بهزیستی نیست بلکه باید تسهیل گر فعالیت سمن ها باشد.

 همچنین ناهیدخداکرمی گفت: سمن ها باید به مدیریت شهری کمک کنند و نباید به آنها دید از بالا به پایین وجود داشته باشد.

مجید فراهانی نیز در تذکری در این باره اظهار کرد: سمن ها در کشور مسئول مشخص ندارد و باید در سطح شهر تهران این موضوع ساماندهی شود، باید حمایت شهرداری را به سمت سمن ها پیش برود.

در نهایت با رای اعضای شورای شهر تهران حسن خلیل آبادی ،حجت نظری، ناهید خداکرمی، شهربانو امانی و مجید فراهانی برای حضور در ستاد توان افزایی سمن ها انتخاب شدند.

نظر شما