بطحائی: سرزندگی و شادی در مدارس کمرنگ شده است

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۱۱:۰۳:۳۵
کد خبر: ۶۱۱۹۲۲
بطحائی: سرزندگی و شادی در مدارس کمرنگ شده است
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه امروز مدارس ما از شادابی و نشاط فاصله گرفته‌اند و این فاصله در حال افزایش است اظهار کرد: سرزندگی و شادی در مدرسه کمرنگ شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سید محمد بطحایی در ستاد عالی فعالیت های ورزش دانش آموزی در سال تحصیلی ۹۶_۹۷ با بیان اینکه هیچ کشوری به توسعه یافتگی پایدار نمی‌رسد مگر آنکه برای آموزش و پرورش اهمیت قائل باشد، عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش به سطح قابل توجه توسعه یافتگی نرسد، بی‌تعارف در آینده نیز به توسعه یافتگی نمی‌رسیم.

وی افزود: با تجزیه و تحلیل برنامه‌های مدارس می‌توانیم آینده را پیش بینی کنیم. در حوزه آموزش عمومی مدرسه باید کانون اصلی آموزش و پرورش درنظر گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نهادهای موازی در کنار مدرسه ایجاد کرده‌ایم گفت: این موضوع باعث شده نقش مدرسه در فرایندهای یادگیری و یادهی کمرنگ شود. از زمانی که مدرسه یک کانون فرعی شد و در کنار آن نهادهای موازی شکل گرفت، با کاهش بهره وری منابع و ایجاد فاصله بین اهداف روبرو شدیم.

بطحایی تاکید کرد: باید تمام امکانات در مدرسه جمع شود و از برنامه‌های مدارس پشتیبانی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز مدارس ما از شادابی و نشاط فاصله گرفته‌اند و این فاصله در حال افزایش است اظهار کرد: سرزندگی و شادی در مدرسه کمرنگ شده است. بحث تربیت بدنی و ورزش نشاط آور است اما امکانات در این زمینه کم است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش باید مدیران به این باور برسند که توسعه ورزش صرفا توسعه ابعاد تربیت بدنی نیست، بلکه توسعه تمام ابعاد پرورشی در جامعه را در برمی گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز