۲۶ شهریور، روز اورژانس؛

تدابیر اورژانس برای بازگشایی مدارس

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ - ۱۸:۰۹:۳۶
کد خبر: ۶۱۴۰۲۰
تدابیر اورژانس برای بازگشایی مدارس
سرپرست سازمان اورژانس کشور: ناوگان اورژانس در آستانه بازگشایی مدارس در آمادگی کامل قرار دارد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، پیرحسین کولیوند در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس ناحیه غرب تهران همزمان با سالروز تأسیس اورژانس افزود: با تقویت ناوگان اورژانس، زمان رسیدن آمبولانس‌ها از ۲۷ دقیقه به حدود ۱۵ دقیقه و میانگین زمان رسیدن موتورلانس‌ها به مددجویان و حادثه دیدگان در تهران به کمتر از ۷ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

 

وی زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در شهرهای کوچک و متوسط را قابل قبول دانست و گفت: در شهرهای بزرگ و کلان شهر‌ها به علت ترافیک بالا، مشکلاتی در خدمت رسانی به مردم وجود دارد، البته در کلانشهر تهران توزیع ۲۰۰ موتورلانس کمک بسیار خوبی در کاهش زمان رسیدن اورژانس به مددجویان و حادثه دیدگان کرد و برنامه ما این است که ۴۰۰ موتورلانس جدید را برای کلانشهر‌ها و شهرهای بزرگ کشور مانند شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز خریداری و توزیع کنیم.

 

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به فعالیت حدود ۱۴ هزار نفر در سازمان اورژانس کشور، افزود: در سازمان اورژانس با کمبود جدی نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و حداقل به ۱۰ هزار نیروی انسانی دیگر نیاز است.

 

وی گفت: با کمک اعضای شورای شهر سابق و شهرداری تهران، مقرر شد ناوگان هوایی اورژانس و پدهای هلیکوپتر اورژانس در نقاط مختلف تهران ایجاد و ساخته شوند، زیرا توسعه اورژانس هوایی برای تهران نیازی جدی و مهم است.

 

کولیوند افزود: در حوزه ناوگان زیرزمینی و مترو نیز مقرر شده است رمپ‌هایی از ایستگاه‌های مترو نزدیک به برخی بیمارستان‌ها مانند شهدای تجریش، امام خمینی (ره)، نجمیه، شریعتی و سینا ساخته شود تا از شبکه ریلی تهران برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی استفاده کنیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز