توضیح رسمی گمرک در خصوص واردات ۱۸۱ تن تله موش به کشور

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۹:۲۸:۰۵
کد خبر: ۶۱۴۶۸۶
توضیح رسمی گمرک در خصوص واردات ۱۸۱ تن تله موش به کشور
گمرک ایران در خصوص ادعای واردات ۱۸۱ تن تله موش به کشور در چهارماهه سالجاری رسما توضیح داد .

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، گمرک ایران در خصوص ادعای واردات ۱۸۱ تن تله موش به کشور در چهارماهه سالجاری رسما توضیح داد .

در این توضیحات آمده است : بر اساس سیستم توصیف و کدگذاری طبقه بندی بین المللی کالایی (HS) ردیف تعرفه کالایی تحت عنوان " تله موش " به عنوان ابزاری برای به تله انداختن جوندگان کوچک به‌ویژه موش‌های خانگی که این ابزار معمولاً از یک تختهٔ کوچک چوبی، یک میلهٔ مربع‌شکل، یک فنر و یک چنگک برای قرار دادن طعمه تشکیل شده‌است ، وجود ندارد ؛ بنابراین ادعای واردات ۱۸۱ تن کالا تحت عنوان " تله موش " با تعریف فوق تکذیب می شود .

موضوع تعرفه و طبقه بندی کالایی بحث کاملا تخصصی بوده و تعریف و کدگذاری کالاها بر اساس کنوانسیون بین المللی توصیف و طبقه بندی کالایی صورت می گیرد و بر اساس قواعد مشخصی صورت می گیرد که گمرک ایران ابداع کننده آن نیست و نمی تواند به دلخواه تغییر یا تفسیر نماید .

فصل ۳۸ کتاب مقررات صادرات و واردات به محصولات گوناگون صنایع شیمیایی اختصاص دارد و بر اساس یادداشت های توضیحی این فصل حشره کش ها، ضد جوندگان، قارچ کش ها، علف کش ها، کند کننده ها یا بازدارنده های جوانه زدن ، گندزداها و محصولات همانند در این فصل طبقه بندی می شوند که پایه تمامی محصولات این فصل را مواد شیمیایی تشکیل می دهد .

در فصل ۳۸ جداول تعرفه ای کتاب مقررات صادرات و واردات ، مواد شیمیایی خاصی با عنوان "  کارت یا نوار آغشته به چسب بدون ماده سمی برای از بین بردن حشرات ، جونده ها ، آفات و ........"  در ردیف تعرفه ای ۳۸۰۸۹۹۱۰ طبقه بندی می شوند که کاربرد این کالاها همانطور که در توضیحات تعرفه ای هم آمده برای از بین بردن انواع حشرات ، جونده ها ، آفات و ۰۰۰۰ است و این محصولات عمدتا به صورت فله به عنوان کالای واسطه ای توسط شرکت های تولیدی وارد و پس از بسته بندی به صورت نواری یا تیوب به عنوان چسب مورد استفاده قرار می گیرد . این چسب های شیمیایی برای از بین بردن حشرات زیان آور مانند مگس سفید ، شته های بالدار ، تریپس ، زنجرک ، جوندگان ، موش و ... در گلخانه ها ، مزارع ، کارخانه ها ، منازل ، محل کار و ....کاربرد دارد . هم اکنون ریزترین اطلاعات واردات هر نوع کالا تحت ردیف تعرفه ای ۳۸۰۸۹۹۱۰ در سامانه جامع گمرکی به تفکیک شرح کامل کالا ، کاربرد ، فاکتور ، نوع بسته بندی ، بارنامه و صاحب کالا موجود است و گمرک ایران آمادگی دارد در خصوص تک تک اسناد ادعایی اطلاع رسانی کند ، ضمن اینکه واردات هر کالایی تحت ردیف تعرفه ای یاد شده قبل از اظهار به گمرک مشمول اخذ مجوز ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت و جهاد کشاورزی است .

بنابراین در ردیف های تعرفه ای جداول کتاب مقررات صادرات و واردات کالایی تحت عنوان "چسب موش " اصطلاحا مذکور نیست . بدین معنی که به طور نمونه ؛ وسائل نقلیه زمینی در فصل ۸۷ آمده و در ردیف های تعرفه ای این فصل در کد تعرفه ای ۸۷۰۳ اتومبیل سواری به طور مشخص مذکور است و در تعرفه های فرعی از نظر حجم موتور پیستونی برای هر خودرو تعریف مشخصی شده است .

یکی از افتخارات و نقاط قوت گمرک ایران در دولت یازدهم فراهم نمودن امکان دسترسی آسان به اطلاعات تجارت خارجی در کشور است به طوریکه هم اکنون جزئی ترین اطلاعات از آمار واردات و صادرات کالاها به تفکیک تمامی ردیف های تعرفه ای و ارزش ، وزن ، کشورهای صادرکننده و دیگر اطلاعات در دسترس عموم قرار گرفته است .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز