گوشی هایتان را محکم بچسبید؛

جولان دزدان موتورسوار در حضور نیروی انتظامی

۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۰۵:۲۶:۰۶
کد خبر: ۶۱۶۹۳۰
جولان دزدان موتورسوار در حضور نیروی انتظامی
مدتی دزدی توسط موتورسواران به قدری زیاد شده بود که با شنیدن صدای موتور خود به خود کیف و گوشی را محکم تر می چسبیدیم تا موتوری عبور کند. این روزها دزدان موتورسوار در تهران جولان می دهند و فعالیتشان بیشتر شده اما صدای موتورشان کمتر به گوش می رسد تا محکم وسایلت را بچسبی.

به گزارش خبرگزاری برنا، هفته گذشته گوشی تلفن همراه دو نفر از همکاران را دزدیدند، یکی از آنها در پیاده رو در حال قدم زدن بوده که یک نفر از پشت گوشی او را به صورت ناگهانی می گیرد و می رود، دیگری در ماشین در حال چک کردن گوشی بوده که یک نفر با آرامش کامل کنار ماشین می آید و تلفن را بر می دارد و کمی جلوتر سوار موتوری که منتظر بوده می شود و می رود.

روش این دزدان موتورسوار تغییر کرده است و هیچ کس هم نیست که جلوی آنها را بگیرد. آنها دیگر با موتور به مردم نزدیک نمی شوند یکی از آنها سوار بر موتور کمی جلوتر منتظر می ماند و دیگری پیاده به سمت سوژه خود می رود و در یک لحظه مناسب گوشی یا کیف را می قاپد و خود را به موتور سوار می رساند و از صحنه دور می شوند اما تلخ ترین صحنه ای که در این هفته دیدم در خیابان کارگر شمالی بود.

روز جمعه صبح از میدان آزادی خود را با تاکسی به میدان انقلاب رساندم، برای رفتن به میدان هفت تیر به اول خیابان کارگر شمالی آمدم تا سوار تاکسی هفت تیر شوم. اطراف میدان انقلاب و داخل خیابان کارگر شمالی تا بلوار کشاورز مانند هر جمعه به دلیل آماده شدن دانشگاه تهران برای برگزاری نماز مملو از نیروهای انتظامی بود. در ایستگاه اتوبوس دو مرد و یک دختر جوان منتظر بودند. یک پسر جوان هم با کلاه آبی نقاب دار کنار ایستگاه ایستاده بود. آن پسر جوان آرام وارد ایستگاه شد و لحظه ای که دختر جوان در حال چک کردن گوشی همراه خود بود با خونسردی تمام آن را از دستش گرفت و شروع به دویدن کرد، تا مردم به خودشان بیایند خود را به موتورسواری که جلوتر حرکت خود را به آرامی شروع کرده بود رساند و با هم فرار کردند.

گویا این دزدان موتورسوار دیگر ترسی ندارند، آنها همیشه فضاهای خلوت را برای دزدی انتخاب می کردند اما اکنون حتی از پلیس هم نمی ترسند. در خیابانی که به دلیل برگزاری نماز جمعه چهره امنیتی به خود گرفته با خونسردی تمام می آیند، گوشی مردم را می دزدند و می روند و دست کسی هم به آنها نمی رسد. نه در آن خیابان بلکه در سراسر شهر نیروهای انتظامی را با موتور، ماشین و پیاده می بینی و تا می خواهی احساس امنیت از این حضور کنی چنین صحنه ای به تو می گوید این گشت ها دلیل نمی شود که تو راحت قدم برداری باید اطراف خود را هر لحظه و ثانیه چک کنی که موتورسواری کمین نکرده باشد.

حال این روزهای شهر از دست این دزدان موتورسوار خوب نیست و کسی به راحتی نمی تواند در خیابان های پایتخت با کیف خود راه برود یا با گوشی خود حرف بزند. نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی باید هرچه سریع تر فکری به حال این وضعیت که کم کم دارد به بحرانی در تهران تبدیل می شود کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز