مدیر آموزش و پرورش استثنائی استان یزد:

نخستین مدرسه دانش‌آموزان اوتیسمی در یزد راه‌اندازی شد

۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۴:۴۶:۲۶
کد خبر: ۶۱۸۵۱۶
نخستین مدرسه دانش‌آموزان اوتیسمی در یزد راه‌اندازی شد
مدیر آموزش و پرورش استثنائی استان یزد از راه‌اندازی نخستین مدرسه دانش‌آموزان اوتیسمی یزد و تحصیل ۲۵ دانش‌آموز در این مدرسه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، مصطفی پایدار ظهر امروز در بازدید از مدرسه کودکان اوتیسم یزد اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته، خوشبختانه نخستین مدرسه برای این کودکان در استان یزد افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه از امسال اقدام به پذیرش دانش‌آموزان اوتیسمی استان می‌کند تا آنها بتوانند با در نظر گرفتن شرایطی که دارند، تحصیل خود را همانند دیگر دانش‌آموزان ادامه دهند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان یزد فعالیت این مدرسه را بر اساس نیازهای این گروه خاص از کودکان دانست و خاطرنشان کرد: با شروع به کار این مدرسه، 25 دانش‌آموز در این واحد آموزشی ثبت نام شده‌اند و تحصیل خود را آغاز کرده‌اند.

پایدار با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دیگری که شرایط خاص جسمی دارند هم در سایر مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند ادامه داد: در حال حاضر 31 مدرسه ویژه این دانش‌آموزان در استان یزد فعال است.

وی خاطرنشان کرد: این 31 مدرسه به یک هزار و 360 دانش‌آموز که دارای نیازهای ویژه گروه‌های هفت گانه معلولیتی هستند خدمات آموزشی ارائه می‌کنند.

مدیرآموزش و پرورش استثنایی استان یزد با تاکید بر اینکه محدودیت‌های جسمی نباید مانعی برای ادامه تحصیل کودکانی با این محدودیت‌ها باشد، تصریح کرد: از این تعداد دانش‌آموز، 533 دانش آموز را دختران تشکیل داده‌اند و مابقی دانش‌آموزان این مدارس پسر هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز