دامادی مطرح کرد:

تدوین طرح تشدید قوانین رانندگی مربوط به سرنشینان خودرو در مجلس

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۱۰:۳۵:۵۲
کد خبر: ۶۱۹۵۶۸
تدوین طرح تشدید قوانین رانندگی مربوط به سرنشینان خودرو در مجلس
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به دلیل افزایش تصادفات جاده‌ای وقت آن رسیده که برای ایمنی سرنشینان عقب خودرو نیز اعمال قانون شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، محمد دامادی در مورد نحوه طرح اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در صحن اعلام وصول شده است اظهار کرد: بی‌تردید این طرح از سوی هیات رئیسه مجلس به کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع داده می‌شود ضمن‌اینکه اصلاح این ماده از قانون از این نظر ضرورت دارد که اغلب کودکان روی صندلی عقب خودرو می‌نشینند و تاکنون هم در کشور این امر جا نیفتاده است که سرنشینان عقب خودروها از کمربند ایمنی استفاده کنند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه استفاده از کمربند ایمنی در خودروها که ابتدا از رانندگان آغاز شده و به سرعت هم این فرهنگ در جامعه نهادینه شد خطرات ناشی از تصادفات را برای سرنشینان صندلی جلوی خودروها به طور قابل توجهی کاهش داد، افزود: بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان صندلی عقب خودروها هنوز در کشور جا نیفتاده است و این در حالی است که در اغلب تصادفات به دلیل جریان ایستا و سکون حاصل از نیروی اینرسی که وجود دارد، سرنشینان عقب به سمت شیشه جلو پرتاب شده یا از درب‌های خودرو با شدت خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما نسبت به این مساله بی‌توجه هستیم کودکانی که روی صندلی عقب خودرو می‌نشینند حتی در تصادفاتی که با سرعت 60 کیلومتر هم اتفاق بیفتد دچار آسیب جدی می‌شوند کمااینکه این قبیل حوادث رانندگی منتهی به قطع عضو یا تلفات جانی خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآورشد: هم‌اکنون به دلیل افزایش تصادفات جاده‌ای، اصلاح ماه 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ضروری به نظر می‌رسد و وقت آن رسیده است که در این مورد نیز اعمال قانون شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز