در نشست خبری ریاست کنگره بین المللی بیماری های ریوی ، مراقبت های ویژه و سل مطرح شد ،

ولایتی : از هر ۱۰۰ هزار نفر در ایران، ده نفر سل دارند

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۲:۴۰:۲۵
کد خبر: ۶۲۲۰۱۳
ولایتی : از هر ۱۰۰ هزار نفر در ایران، ده نفر سل دارند
نشست خبری ریاست کنگره بین المللی بیماری های ریوی،مراقبت های ویژه و سل با اصحاب رسانه، ظهر امروز در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، در این نشست دکتر علی اکبر ولایتی،رییس بیمارستان مسیح دانشوری و رییس کنگره،دکتر  اسماعیل مرتاض دبیر اجرایی کنگره  و دکتر حمیدرضا جماعتی  دبیر علمی کنگره و قائم مقام دکتر ولایتی، به گفتگو با رسانه ها و تشریح فعالیتشان پرداختند.

دکتر ولایتی در این نشست گفت : مهمترین کار ما درباره بیماری هایی مثل  سل،پیشگیری  و درمان زودرس است.

وی با تاکید بر اینکه  در حال حاضر از هر 100 هزارنفر درایران ده نفر سل دارند گفت : مناطق مهاجرپذیر در ایران، ابتلاهای بیشتری دارند.

دکتر ولایتی در خاتمه درباره اهداف مهم کنگره گفت: چون سازمان بهداشت جهانی بیمارستان مسیح دانشوری را به عنوان یک مرجع و منبع علمی در ایران پذیرفته است، در این کنگره سعی می کنیم که از نظر علمی  به روز رسانی شود و کارگاه هایی توسط  اساتید آمریکایی برگزار می شود تا پزشکان ایرانی با علم نوین بیماری های سل و عفونت های مرتبط آشنا شوند.

گفتنی است ، در این نشست عنوان شد که دویست نفر از اساتید مختلف از سطح جهان و ایران برای این کنگره دعوت شده اند.  این کنگره از بیست تا بیست و سوم مهر امسال  برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

نظر شما