به بهانه هفته کودک در گفت و گو با برنا مطرح شد؛

صمدی: بی توجهی به تحصیل کودکان دو تابعیتی آسیب بزرگی به جامعه خواهد زد/ حداقل انتظار ما از جوامع جهانی احترام است

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۶:۰۵:۰۵
کد خبر: ۶۲۲۶۳۹
صمدی: بی توجهی به تحصیل کودکان دو تابعیتی آسیب بزرگی به جامعه خواهد زد/ حداقل انتظار ما از جوامع جهانی احترام است
بازیگر تئاتر و سینما و تئاتر در حاشیه حضورش در میان کودکان کار بر اهمیت توجه بر کودکان دوتابعیتی و مهاجر تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، پس از بازگشایی مدارس بار دیگر بحث بازماندگان از تحصیل و کودکان افغانستانی به میان آمده است. کودکانی که اجازه تحصیل نمی یابند یا  کودکانی که سال ها اجازه تحصیل در مدارس ایران را نداشته اند و حالا بزرگسالانی شده اند که دیگر نمی توانند به تحصیل در کنار کودکان عادی بپردازند.

از طرف دیگر خبری مبنی بر اعتراض مردم به تحصیل کودکان افعانستانی در یکی از استان های کشور موجب واکنش بسیاری از مردم و چهره ها شد. آزاده صمدی بازیگر سینما وتلویزیون روزگذشته در یکی از مدارس ویژه دانش آموزان افغانستانی حاضر شد و چند ساعتی را در کنار این کودکان گذارند.

او در حاشیه بازدیدش از این مدرسه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت کودکان افغانستانی و وظیفه اجتماعی ما در قبال آنان گفت: بحث امروز جامعه ما فقط کودکان نیستند امروز جامعه نیاز دارد تا این تبعیض نژادی را کنار بگذارد، ما در ایران داعیه اسلام و دین را داریم و تبعیض نژادی امری است که در آن کاملا تقبیح شده است.

او ادامه داد: در همه ادیان انسان ها با یک دیگر برابرند جنگ و آنچه در کشور همسایه ما اتفاق افتاده است و این جبر جغرافیایی همان چیزی است که ممکن است برای هر کشور و هر شخصی اتفاق بیفتد، امروز بسیاری از هم وطنان ما به عنوان مهاجر در دیگر کشور ها زندگی می کنند و حداقل انتظار ما از مردم کشور های  دیگر این است که به ایرانیانی که در کشور آن ها زندگی می کنند احترام بگذارند.

صمدی همچنین با اشاره به روز جهانی و کودک و هفته ملی  آن گفت: ما می توانیم زندگی سلامتی در کنار هر ملیتی داشته باشیم این یک اتفاق انسانی است و همه ما در صورتی که برای هر کدام از کشور های جهان جنگ یا مسئله جبری دیگری اتفاق بیفتد باید به عنوان یک انسان پذیرای آنان باشیم .

این بازیگر سینما و تئاتر بار دیگر با بیان اینکه بعضی از کودکان افغانستانی جایی به غیر از ایران را ندیده اند یا حتی از پدر یا مادر ایرانی متولد شده اند گفت: نپذیرفتن این کودکان در نهایت آسیب بزرگی به تک تک ما و جامعه وارد خواهد کرد، واقعیت این است که ما باید یادبگیریم تا یکدیگر  را دوست داشته باشیم و کنار هم زندگی کنیم و این تنها زمانی است که از جامعه می توان انتظار بهبود  داشت. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز