تعرفه‌های موبایل تغییر می‌کند

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۵:۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۲۳۰۸۴
تعرفه‌های موبایل تغییر می‌کند
رییس کل گمرک ایران گفت: برای حمایت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از افزایش قیمت موبایل در نظر داریم تا در ماخذ مالیات ارزش افزوده و مالیات ۴ درصد الحساب تغییراتی اعمال شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، رییس کل گمرک ایران گفت: برای حمایت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از افزایش قیمت موبایل در نظر داریم تا در ماخذ مالیات ارزش افزوده و مالیات ۴ درصد الحساب تغییراتی اعمال شود. 

 
رییس کل گمرک ایران در پاسخ در خصوص تعرفه موثر ۱۸ درصدی واردات موبایل با احتساب حقوق گمرکی مالیات ارزش افزوده و مالیات علی الحساب گفت: برای حمایت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از افزایش قیمت موبایل در نظر داریم تا در ماخذ مالیات ارزش افزوده و مالیات ۴ درصد الحساب تغییراتی اعمال شود.

فرود عسگری از تسهیلاتی برای ورود قانونی گوشی موبایل خبر داد و گفت: واردکنندگانی که برندشان ثبت شده و ثبت سفارش می‌کنند، از مسیر سبز گمرکی استفاده خواهند کرد و همچنین برای کمک نقدینگی به آن‌ها برای ترخیص کالا از تسهیلات بانکی کمک خواهیم گرفت.

وی از بررسی کاهش مبلغ تعرفه واردات گوشی و کاهش مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده روی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه برای کاهش هزینه واردات قانونی و حمایت از مصرف کننده خبر داد و گفت: این موضوع در دست بررسی است.

در ادامه آذری جهرمی وزیر ارتباطات با رد این مطلب که تعرفه موثر موبایل ۱۸ درصد است، گفت: ۹ درصد مالیات ارزش افزوده و ۴ درصد مالیات علی الحساب از حقوق ورودی ۵ درصدی موبایل جداست و در عمل همین ۵ درصد اخذ میشود.

وی در مورد  مالیات ارزش افزوده و مالیات علی الحساب نیز در گمرک و از وارد کننده وصول میشود، گفت: مالیات ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی و در مرحله توزیع وصول میشود.

جهرمی ادامه داد، یکی از مباحث جدی در کمیته رجیستری حمایت از حقوق مصرف‌کننده و جلوگیری از افزایش قیمت بوده است که در این باره توجه لازم انجام می‌شود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:تسنیم

 

نظر شما