امروز صورت گرفت؛

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته‌ پیوند اولیا و مربیان

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۰:۴۷:۴۰
کد خبر: ۶۲۴۷۵۹
پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته‌ پیوند اولیا و مربیان
وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته‌ پیوند اولیا و مربیان پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، متن پیام سیدمحمد بطحایی به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده‌ مهربان

سلام و درود بر همکاران محترم، والدین گرامی و دانش‌آموزان عزیز

خانه و مدرسه دو بال شکوهمند پرواز در آسمان تربیت‌اند و «انجمن اولیا و مربیان»، مظهر همدلی، تعامل و همکاری در امر خطیر آموزش و پرورش نونهالان میهن اسلامی است. رسالت آموزشی و تربیتی والدین و مربیان، زمانی محقق می‌شود که با این همدلی و تعامل، فرصت شکوفایی دانش آموزان را فراهم آوریم. اهمیت انجمن اولیا و مربیان در این است که دو کانون اصلی تعلیم‌ و تربیت را به یکدیگر متصل می‌سازد تا بر پایه‌ی اهداف، مفاهیم و تعاریف مشترک از پرورش فرزندان، مشارکت و همکاری داشته باشند، همچنانکه در سند تحول بنیادین نیز بر ارتقای جایگاه و نقش تربیتی خانواده و مشارکت اثربخش آن با نظام تعلیم‌ و تربیت رسمی، تأکید فراوان شده است.

رویکرد اصلی و غالب وزارت آموزش ‌و پرورش در حوزه‌ی مشارکت والدین در مدارس؛ ایجاد و توسعه‌ی زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب برای مشارکت‌های همه‌جانبه‌ی خانواده به‌ویژه مشارکت‌های فکری، مشورتی، تخصصی و مهارتی است  و از مطالبات جدی والدین؛ تعیین نقش‌ واقعی و کارآمد جهت سهیم شدن آنان در اداره‌ی مدارس، مشارکت در تدوین برنامه‌های سالانه‌ی آموزشی ‌و پرورشی، تصمیم‌گیری در امور مربوط، همکاری در اجرای فرایندها و نظارت بر نحوه‌ی اجرای فعالیت‌هاست.

بدون تردید حضور جمعیت عظیم والدین گرامی، بادانش، تخصص‌ و مهارت‌های متنوع، امکان مغتنمی برای رفع مشکلات ‌وارتقای کمّی و کیفی امور مدارس است و سازماندهی والدین علاقه‌مند بر اساس دانش و تخصص‌ در کارگروه‌های تخصصی و مهارتی، تدبیری عالمانه و مشارکت‌جویانه‌ است که آموزش ‌و پرورش را در حصول به اهداف عالی یاری می‌کند. اصل تکریم والدین، اختیار و داوطلبانه بودن، رعایت قوانین ابلاغی و مدیریت انجمن اولیا و مربیان مدارس از موارد مهمی است که باید همواره مورد توجه قرار ‌گیرد؛ بنابر این از مدیران محترم مدارس انتظار می‌رود بیش از هر چیز از ظرفیت فکری و مشورتی والدین در امر برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ استفاده کنند و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مهارتی، زمینه‌ی ارائه‌ی مشارکت واقعی و بنیادی این عزیزان را فراهم آورند تا این مشارکت در طول برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی ششم توسعه با جدیت کامل ادامه یابد.

امیدوارم در سایه‌ی همدلی‌، همراهی و همکاری فرهنگیان عزیز و والدین محترم، بستری مناسب برای آموزش‌و پرورش بهینه‌ی فرزندان عزیز کشورمان فراهم آید. برای همه‌ی‌ شما عزیزان در این امر خطیر آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

نظر شما