عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد ،

وقف چی : نشست زمین در پایتخت بحرانی است

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۸:۵۹:۲۸
کد خبر: ۶۲۵۱۸۴
وقف چی : نشست زمین در پایتخت بحرانی است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: خطر پدیده فرونشست در پایتخت جدی گرفته نمی شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، علی وقف چی با هشدار نسبت به اینکه خطر فرونشست زمین همانند

 زلزله تهران را تهدید می کند استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی و حفر چاه های غیرمجاز را مهمترین علت وقوع این پدیده دانست و گفت: نشست زمین در پایتخت بحرانی است که به طور مداوم شاهد وقوع آن هستیم اما متاسفانه خطر آن جدی گرفته نمی شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فرونشست زمین با عواملی مانند خشکسالی های پیاپی و برداشت های بی رویه از آب های زیرزمینی تشدید شده است، ادامه داد: مصرف بالای آب های زیرزمینی باید با اتخاذ تدابیر ویژه مدیریت شود تا بتوان خطر افزایش فرونشست زمین در پایتخت را مدیریت و کنترل کرد.

وی با یادآوری اینکه فرونشست زمین آسیب های زیادی را متوجه راه های مواصلاتی ریلی، ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری و شریان های حیاتی پایتخت می کند، افزود: احتمال دارد این نقاط آسیب پذیر ترک برداشته و به مرور زمین زمینه نشست را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه جاده ها، ساختمان ها و پل ها در زمین های نشست کرده پایتخت ایمن نیستند، تصریح کرد: وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست باید ورودی جدی به این پدیده داشته باشند و راهکارهای مناسب را برای مدیریت مصرف آب تعریف کنند و به گونه ای گام بردارند که آب های زیرزمینی که میلیاردها سال صرف به دست آوردن آنها شده در کمتر از صد سال تخلیه نشوند.

وقف چی با بیان اینکه توسعه گلخانه ها کمک شایانی به کاهش مصرف آب می کند، گفت: مدیریت فاضلاب و بازچرخانی آب نیز از راهکارهای موثر صرفه جویی در ذخایر آب زیرزمینی و تامین آب مورد نیاز است که متاسفانه این مهم در کشور مورد غفلت واقع شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، به روز کردن آبیاری های نوین را نیز یکی از راهکارهای مهم صرفه جویی در ذخایر آب زیرزمینی دانست و ادامه داد: تغییر الگوی کشت نیز یکی از راهکارهای موثر است که هر چند سالها است مطرح شده اما در این مسیر گام جدی برداشته نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای مدیریت مصرف آب باید فرهنگ سازی مناسبی از سوی رسانه ها انجام شود، تصریح کرد: حفاری های مترو می تواند در فرونشست زمین موثر باشد اما احتمال آن بسیار ضعیف است زیرا در برخی استان ها با این پدیده مواجه هستیم این در حالی است که این شهرها مترو ندارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانه ملت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز