موسس انجمن احیای ارزش های انسانی در گفت و گو با برنا:

آمار مبتلایان به ایدز در ایران برعکس آمار جهانی است/ ۸۰ درصد بیماران ایدزی کشور را مردان تشکیل می دهند

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۵:۴۰:۲۱
کد خبر: ۶۲۶۸۹۵
آمار مبتلایان به ایدز در ایران برعکس آمار جهانی است/ ۸۰ درصد بیماران ایدزی کشور را مردان تشکیل می دهند
موسس انجمن احیای ارزش های انسانی گفت:برای سال های متمادی تزریق از سرنگ آلوده بیشترین درصد را به خود اختصاص می داد، اما در سال های اخیر ابتلا از راه رابطه جنسی پرخطر افزایش یافته، این به معنی نیاز به توجه بیشتر به آموزش های بهداشت جنسی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، خسرو منصوریان موسس انجمن احیای ارزش های انسانی که حوزه کمک به بیماران ایدز فعال است در خصوص آخرین آمار بیماران مبتلا به ایدز گفت: وزیر بهداشت در آخرین صحبت های خود در باره تعداد این مبتلایان به این بیماری از عدد 100 هزار استفاده کرد که متاسفانه بیش از 70 هزار نفر ازآنان نه خودشان اطلاعی از این موضوع دارند و نه وزارت بهداشت.

او ادامه داد: در حال حاضر از کل تعداد 34 هزار و 949 نفر فرد شناخته شده و کسانی که آزمایش داده اند  84 درصد آقایان و 16 درصد خانم ها هستند .

منصوریان اظهار کرد: 0.53 درصد هم بی اطلاع هستیم و نمی دانیم زن یا مرد هستند اما تعداد بچه های درگیر این بیماری هم ذیل هم این آمار 0.53 درصد قرار می گیرد.  

او در خصوص بیشترین علت ابتلا به این بیماری در کشور گفت: در حال حاضر 39 درصد اعتیاد تزریقی، 41 درصد روابط جنسی، 30 درصد مادر به کودک و 18 درصد راه های ابتلا را نمی دانیم.

موسس انجمن احیای ارزش ها تاکید کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد تغییر علت ابتلا در ایران است.برای سال های متمادی تزریق از سرنگ آلوده بیشترین درصد را به خود اختصاص می داد، اما در سال های اخیر ابتلا از راه رابطه جنسی پرخطر افزایش یافته این به معنی نیاز به توجه بیشتر به آموزش های بهداشت جنسی است.

به گفته ی او نکته ی قابل توجه دیگر در آمار ابتلا به ایدز در ایران تفاوت ترکیب جنسیتی آن با آمار های جهانی است. در حالی که در بیشتر کشور های جهان زنان سهم بیشتری از مردان در ابتلا به این بیماری را دارند در کشور ما نزدیک به 80 درصد مبتلایان مرد هستند.

منصوریان توضیح داد: فیزیک زنان به شکلی است  که در یک رابطه جنسی آنها بیشتر در معرض  ابتلا به بیماری ایدز هستند ولی فیزیک جنسی مردها به گونه ای که کمتر امکان ابتلا است اما به طبع به دلیل مسائل فرهنگی ایران در کشور ما مردان بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی هستند و آمار بیشتری اعتیاد را نیز به خود اختصاص داده اند. 

او درپایان ضمن ابراز تاسف از گسترش آسیب های اجتماعی در کشور گفت: باید نگران این کاهش سن استفاده از مواد مخدر و همچنین روی آوردن دختران به مصرف باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز