عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد ،

شیران خراسانی:شمشیر کُند مبارزه با مواد مخدر در کشور/ برخورد با قاچاق و معتادان تنها راهکار مبارزه با مواد مخدر نیست

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۱۱:۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۲۷۷۶۷
شیران خراسانی:شمشیر کُند مبارزه با مواد مخدر در کشور/ برخورد با قاچاق و معتادان تنها راهکار مبارزه با مواد مخدر نیست
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برخورد با قاچاقچیان و دستگیری معتادان تنها راهکار مبارزه با مواد مخدر نیست، گفت: مبارزه با مواد مخدر اجماع جهانی و کشورهای همسایه را می طلبد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، رضا شیران خراسانی در مورد اظهارات معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر آمادگی ایران برای همکاری با افغانستان در مبارزه با مواد مخدر، گفت: اگر دولت افغانستان در حوزه آسیب های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همکاری موثری داشته باشد و مبارزه جدی با تولید مواد مخدر در افغانستان را در دستور کار قرار دهد به طور قطع تلاش ما نیز در مبارزه با قاچاق مواد مخدر مثمرثمر خواهد بود.

اعتیاد علت بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرائم است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اعتیاد علت بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرائم است، افزود: برخورد با قاچاقچیان و دستگیری معتادان تنها راهکار مبارزه با مواد مخدر نیست و در واقع نگرش و نگاه یک بعدی در مبارزه با مواد مخدر کارایی لازم را نخواهد داشت و نیازمند نگاهی فراگیر و چند جانبه است و باید به مقوله پیشگیری و فرهنگ سازی توجه ویژه شود.

برخورد با فروشندگان، مافیا و انسداد مرزها راهکارهای مبارزه با مواد مخدر است

وی با یادآوری اینکه برخورد با فروشندگان، مافیا و انسداد مرزها راهکارهای مبارزه با مواد مخدر است، تصریح کرد: در مسایل اجتماعی و فرهنگ سازی در مبارزه با مواد مخدر باید گامی جدی برداشت و نهادهای فرهنگی باید خسارتی که از منظر مواد مخدر به جامعه انسانی وارد می شود را به طور مداوم اطلاع رسانی کرده و از سویی بخشی از این فرهنگ سازی نیز باید از خانواده ها شروع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم،با بیان اینکه اعتیاد معلول است و باید با علت های آن برخورد کرد، گفت: علت ها باید شناسایی و مدیریت آنها در دستور کار قرار گیرد؛ فقر و بیکاری از مهمترین عوامل موثر در اعتیاد است بنابراین اگر در جهت رفع فقر، بیکاری و بهبود وضعیت اقتصاد کشور گام برداریم در مبارزه با مواد مخدر نیز موفق خواهیم بود البته در کنار این موضوع باید به فرهنگ سازی و امر پیشگیری نیز توجه جدی شود.

پیشگیری مهمترین اولویت مبارزه با مواد مخدر باشد

شیران خراسانی با تاکید بر اینکه پیشگیری مهمترین اولویت مبارزه با مواد مخدر باشد، ادامه داد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یا برخورد با فرد معتاد به تنهایی در جهت مبارزه با مواد مخدر نیست بلکه رفع تمامی ابعاد آن در کنار  یکدیگر امر مبارزه را محقق می سازد.

توسعه فضاهای ورزشی و اهمیت دادن به مقوله ورزش کاهش اعتیاد را به دنبال دارد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای ورزشی و اهمیت دادن به مقوله ورزش کاهش اعتیاد را به دنبال دارد، گفت: بیکاری رابطه مستقیمی با اعتیاد داشته و در واقع نرخ اعتیاد در مناطقی که نرخ بیکاری بیشتری دارند بیشتر بوده و در مناطقی که از نرخ اقتصادی و درآمد خانوار  مناسب برخوردار هستند این آسیب کمتر است.

مبارزه با مواد مخدر اجماع جهانی و کشورهای همسایه را می طلبد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مبارزه با مواد مخدر اجماع جهانی و کشورهای همسایه را می طلبد، تصریح کرد: کشورهای همسایه در مبارزه با مواد مخدر باید همکاری موثری داشته باشند و از سویی دستگاه های متولی نیز باید به صورت هماهنگ به وظیفه خود عمل کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانه ملت

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز