معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

خانه جوان باید به دست خود جوانان اداره شود/ دولت به سمن‌ها کمک می‌کند/ تا پایان سال به ٣٠٠٠ سمن خواهیم رسید

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۵:۳۹:۲۹
کد خبر: ۶۲۸۸۷۱
خانه جوان باید به دست خود جوانان اداره شود/ دولت به سمن‌ها کمک می‌کند/ تا پایان سال به ٣٠٠٠ سمن خواهیم رسید
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از افزایش تعداد سمن ها تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان در دیدار صمیمی معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت وزش و جوانان با نمایندگان سمن های استان قم و قزوین گفت:  رویکرد دولت در حوزه جوانان بسیا جدی است ، انتصاباتی که در وزارت خانه های گوناگون صورت می گیرد نشان از جدی گرفته شدن حوزه جوانان برای دولت است.

او افزود: جایگاه معاونت جوانان نسبت به دولت قبل تغییری نکرده و مشکلات همچنان برقرار است ما با رویکرد جدید دولت امیدواریم اوضاع این معاونت بهبود پیدا کند.

تندگویان در خصوص تفکیک وزارت ورزش و جوانان گفت: لایحه تفکیک حوزه جوانان و ورزش درکمیسیون های ورزش در حال بررسی است،  رصد هایی که از مجلس داشتیم نشان از به نتیجه رسیدن این موضوع است. 

او ادامه داد: سمن ها رشد کمی خوبی داشت است و امیدوارم  تا پایان سال به ٣٠٠٠ سمن برسیم این رشد کمی نشان از اگاهی و شناخت خوب جامعه نسبت به سمن هاست. 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در استان ها و در شبکه هایی که ایجاد شده که در کنار دولت در حال برطرف کردن مشکلات اجتماعی است، ما در قبال این ها نقش حمایتی خواهیم داشت.

او ادامه داد: در موضوعات کارافرینی هم اگر سمنی تشکیل شده و در حوزه بومی خودش اشتغال زایی بوجود اورده یا در بحث های خیریه ای عمل میکند ما باید با راهکار های قانونی از انها حمایت کنیم. 

تندگویان با اشاره به بحث شناسه ها گفت: دو موضوع در این خصوص وجود دارد، یکی بحث ساختار وزارت ورزش و جوانان است که ما امیدواریم این بحث تا یکی دو هفته اینده مشخص شود،  سمن ها مطالبه گر هستند و از دولت خواسته هایی دارند که دولت هم بسته به توانایی اش به ان ها کمک میکند، همچنین مدل دیگری از سمن ها وجود دارد که الان در اروپا اجرا میشود به این نحو است که سمن ها به نحوی عمل میکنند که دولت ها مجبور می شوندبرای حل معضلات پای میز مذاکره بنشینند سمن های ما هم باید به این سو حرکت کنند. 

او افزود: رویکرد ما در این دوره به این شکل است که ما فعالیت های سمن ها را پایش می کنیم و نحوه برخورد ما با سمن هایی که خیلی فعالیت می کنند با سمن هایی که فعال نیستند تفاوت خواهد داشت.

 تندگویان بیان کرد: سمن های ما به هیچ وجه دنبال کار سیاسی نیستند و اصلا هدف ما این است که افرادی را که دنبال فعالیت سیاسی نیستند  حمایت کنیم تا بتوانند فعالیت کنند.

او ادامه داد: با معاونت علمی ریاست جمهوری اقای ستاری جلسه ای داشتیم و در مودر استارتاپ ها صحبت هایی کردیم، در اینده نزدیک با وزیر ارتباطات که جوان هم هست جلسه ای خواهیم داشت تا بتوانیم بر پایه اعتمادی که به سمن ها داریم کمکشان کنیم.

به گفته او همین الان هم برد خوبی در حوزه سمن ها داشتیم، ما در هر منطقه ای سمن داشتیم در ان منطقه با کاهش اسیب های اجتماعی مواجه بودیم.

تندگویان افزود: اگر به سمت پایش عملکرد سمن ها برویم میتوانیم دیدگاه کل کشور نسبت به سمن ها را عوض کنیم ، با صدا و سیما در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم عملکرد سمن ها را از طریق رسانه ملی پوشش دهیم .

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: مجمع ملی سمن ها را نیز سعی داریم تا ٢ماه دیگر راه بیاندازیم و از اساسنامه آن پرده برداری کنیم ، مجمع ملی جوانان دستمایه ای برای ایجاد پارلمان جوانان خواهد بود.

او ادامه داد: در معاونت جوانان به کمک سمن های نیاز داریم تا بتوانیم خودمان را به دولت ثابت کنیم چون سمن هایی از سایر نهاد ها هم در حال فعالیت هستند ، ما باید جلوی ان ها خودمان را ثابت کنیم.

او گفت: خانه های جوانان تقریبا در کل ایران ایجاد شده ، مصوبه ای از سمت دولت بوده که استانداری هاموظف هستند در همه استان ها مکانی جهت اخداث خانه جوانان دراختیار معاونت جوانان قرار دهد.

تندگویان گفت: سعی ما بر این است که دولت هیچ دخل و تصرفی در  خانه جوانان نداشته باشد، خانه جوانان باید به دست خود جوانان اداره شود و دولت فقط باید نقش حمایتی داشته باشد.

او در پایان گفت: در دغدغه ای که نمایندگان مجلس برای احیای سازمان ملی جوانان دارند عملکرد بد این سازمان در دولت های قبل بوده که امیدواریم با توجه به عملکرد معاونت جوانان در ٤سال اخیر به این نتیجه برسند که حوزه جوانان نیاز به یم ساختاری مثل سازمان ملی جوانان دارد.

نظر شما