در دیدار دکتر پیوندی با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ مطرح شد:

درخواست هلال احمر ایران برای ارسال مستقیم کمک های بشردوستانه به میانمار

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۱۰:۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۲۹۰۸۰
درخواست هلال احمر ایران برای ارسال مستقیم کمک های بشردوستانه به میانمار
رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، خواستار تسهیل کمک رسانی مستقیم هلال احمر ایران به مردم مظلوم میانمار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر علی اصغر پیوندی در ژنو و در دیدار با پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران، همکاری و هماهنگی با ارکان نهضت بویژه کمیته بین المللی صلیب سرخ را به عنوان یک اصل و اولویت در راهبرد سازمانی خود قرار داده، گفت: به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر، حداکثر تلاش خود را برای ادامه و گسترش این همکاریها و تحقق اهداف بشردوستانه طرفین به کار خواهم بست.

وی با بیان اینکه بحران های بشردوستانه و خطر حوادث و سوانح در مقیاس جهانی رو به افزایش است و این روند، وظیفه سازمان های بشردوستانه مانند صلیب سرخ و هلال احمر را سنگین تر می کند، به اولین ماموریت بین المللی خود در روزهای اخیر در سفر به بنگلادش و مشاهده وضعیت اسف بار پناهندگان میانماری اشاره کرد و افزود: آوارگان روهینگیایی در سخت ترین شرایط در منطقه کاکس بازار زندگی می کنند و نیازهای غذایی، بهداشتی، درمانی و حتی آموزشی زیادی دارند که رفع آنها به توجه و همکاری بیشتر نهادهای بشردوستانه بین المللی نیاز دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر ایران آمادگی دارد تا کمک های بشردوستانه بیشتری را برای مردم مظلوم روهینگیایی در ایالت راخین میانمار ارسال کند، از کمیته بین المللی صلیب سرخ درخواست کرد تا به عنوان یکی از معدود ارگانهای بشردوستانه بین المللی که در داخل میانمار فعالیت می کند، کمک رسانی مستقیم هلال احمر ایران به مردم میانمار را تسهیل کند.

دکتر پیوندی از تلاش های ارزشمند کمیته در کاهش آلام بشری و کمک رسانی به آسیب دیدگان نقاط مختلف جهان از جمله سوریه و یمن هم تشکر و بر آمادگی کامل جمعیت هلال احمر همچون گذشته برای همکاری با کمیته بین المللی صلیب سرخ برای کمک رسانی به افراد آسیب پذیر و آسیب دیده در سراسر جهان تاکید کرد.

وی همچنین به همکاری میان جمعیت هلال احمر ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ در دیگر زمینه ها از جمله ترویج حقوق بین المللی بشردوستانه، حفاظت از خدمات درمانی در حوادث و بحران ها، هماهنگی در داخل نهضت و گسترش همکاری با دیگر جمعیت های ملی اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر ایران آماده همکاری و هماهنگی با کمیته در خصوص دستور کار و خروجی های اجلاس های شورای نمایندگان نهضت و مجمع عمومی فدراسیون است که ماه آینده در آنتالیا برگزار خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون هم در این دیدار از کمک رسانی به موقع جمعیت هلال احمر ایران به مردم میانمار تشکر و با اعلام اینکه خود عازم بنگلادش است گفت که در مذاکرات خود تسهیلات لازم را برای ارسال کمک های بیشتر هلال احمر ایران فراهم خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز