طراح بازی های رایانه ای در گفت و گو با برنا مطرح کرد ؛

منتقدان بازی های رایانه ای خودشان تا به حال بازی نکرده اند/ هیچ مدرکی وجود ندارد یک بازی بتواند بازیکن را اجبار به کاری کند/ اخبار تلویزیون از بازی نهنگ آبی مخرب تر است !

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۶:۳۱:۰۱
کد خبر: ۶۲۹۷۰۵
منتقدان بازی های رایانه ای خودشان تا به حال بازی نکرده اند/ هیچ مدرکی وجود ندارد  یک بازی بتواند بازیکن را اجبار به کاری کند/ اخبار تلویزیون از بازی نهنگ آبی مخرب تر است !
یک طراح بازی های رایانه ای در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص چالش نهنگ آبی گفت: هیچ مدرکی دال بر اینکه یک بازی می تواند کاربر را وادار به انجام کاری کند وجود نداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، پس از انتشار خبر خودکشی نوجوانان در ایران در اثر شرکت در چالش نهنگ آبی حسن مهدی اصل، کارشناس آی تی که کار طراحی بازی در ایران را به صورت حرفه ای انجام می دهد در خصوص تاثیر فضای شایعه بر صنعت بازی های رایانه ای به خبرنگار برنا گفت: این موضوع همیشه از سمت روان شناسان و افراد فعال در حوزه رسانه مورد توجه بوده و این افراد همیشه تلاش کردند  برچسبی برای بازی و اینکه می تواند خشونت را افزایش بدهد یا اینکه در آینده  مخرب است و بر رشد و طرز فکر کاربر اثر می گذارد صحبت کرده اند.

او با تاکید بر اینکه چالش نهنگ آبی به هیچ وجه مسئله ای مربوط به بازی های رایانه ای نمی شود و حتی در فضای غیر سایبری هم می توانست به راه بیفتد گفت: دهه 70 - 80 میلادی هم عده ای در مورد فیلم و سینما و انیمیشن همین حرف ها را  می زدند، ولی فیلم و سینما و انیمیشن آن دوره را گذراند و امروز کسی به اینکه چرا یک انیمیشن خشن است یا اینکه فلان انیمیشن باعث خودکشی شده است صحبت نمی کند.

این طراح بازی ادامه داد: گیم به دلیل نو ظهور بودنش و اینکه سوار بر تکنولوژی و فن آوری های جدید شده ، باعث می شود اغلب والدین فکر کنند بازی های رایانه ای  ابزاری برای  قتل فرزندانشان  شده است  ولی نه تنها اینطور نیست بلکه بازی های مختلف باعث افزایش ضریب هوشی بچه ها می شوند .

او با تاکید بر فواید برخی بازی ها در آموزش مهارت ها به فرزندان گفت: بعضی از بازی ها باعث می شوند بچه ها بتوانند  کارهای تیمی انجام بدهند یا  قبل از انجام کاری اول برنامه ریزی  درستی برایش داشته باشند، این موارد حداقل در جامعه ما ایران به هیچ عنوان به کودکان آموزش داده نمی شود، شاید بازی بتواند این خلع های آموزشی را جبران کند.

او همچنین خطاب به منتقدان بازی های رایانه ای در ایران گفت: اگر کسی بخواهد گمراه شود با روزنامه و کتاب ، فیلم و عکس هم گمراه می شود ، نوع رسانه خیلی دخالتی در این موضوع ندارد.

مهدی اصل افزود: اگر گفته های منتقدان مبنی بر مخرب بودن بازی های رایانه ای به خصوص این به اصطلاح نهنگ آبی درست باشد، اخبار  تلویزیون ملی ایران مخرب ترین نوع رسانه است،  چرا که هر روز اخبار جنگ و خون ریزی منتشر می کند، چرا این دوستان هیچ نقدی به خشونت واقعی وارد نمی کنند؟

وی با تاکید بر اینکه تحقیقات دانشمندان نشان داده است که هیچ مدرکی دال بر اینکه یک بازی می تواند کاربر را وادار به انجام کاری کند وجود ندارد گفت : یعنی هیچ موقع یک بازیکن به دلیل بازی کردن یک بازی شوتر (بازیکن با اسلحه گرم می جنگد)  در خیابان و مردم را با اسلحه نمیکشد، بلکه  خشونت درونی خودش را داخل بازی خالی می کند و آن خشونت درونی که در وجود همه ما هست، داخل بازی و کنترل شده خالی می شود.

او در پایان گفت: معمولا کسانی که چنین  ایراد هایی  را به بازی های رایانه ای می گیرند اساسا خودشان بازی انجام نمی دهند و همیشه نقد می کنند از چیزی که حتی تجربه اش نکرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز