عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

تعیین تکلیف شورای شهر و پلیس برای تردد خودروهای سنگین در تهران

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۶:۱۰:۰۱
کد خبر: ۶۳۰۱۶۲
تعیین تکلیف شورای شهر و پلیس برای تردد خودروهای سنگین در تهران
شهر که به سمت تاریکی شب می رود خودروهای سنگین وارد تهران می شوند، خودروهایی که با ورود خود آلودگی هوا را نیز بیشتر می کنند ولی رسیدگی مناسبی به تردد آنها که وضعیت خطر را برای ساکنان تهران بیشتر می کند به نظر تاکنون انجام نگرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، ورود شب هنگام خودروهای سنگین به پایتخت یکی  از مهمترین علل افزایش آلودگی هوا تهران محسوب می شود، همین موضوع مبحثی شد تا  با حبیب زاده عضو کمیسیون حمل  نقل شورای شهر تهران به گفت و گو بپردازیم که وی در مورد تدابیر و برنامه های شورای شهر در خصوص این موضوع   اینگونه به خبرنگار برنا پاسخ داد: جلوگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات پایانی شب  به واسطه مشکلات و حادثه هایی بود  که رفت و آمد این خودروها در ساعات دیگر روز در پایتخت ایجاد می کرد .

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی این خودروها در ساعات دیگر روز گرفتار ترافیک شهری می شدند، آلودگی که ایجاد می کردند نیز دو برابر بود و برای همین برای تردد آنها ساعات پایانی روز را انتخاب کردیم گفت: ناگزیر هستیم به این خودروها نیز در یک مقطعی از شبانه روز اجازه تردد دهیم  بخصوص که در شهر کارهای عمرانی مختلفی هم صورت می گیرد. بهترین زمانی که برای  رفت و آمد این خودروها مشخص شد همان ساعات پایانی شب است و اما به طور دقیق مشخص نیست که تردد  این خودروها تا چه میزان آلودگی هوای تهران را بیشتر می کند.

حبیب زاده افزود : نکته ای  که باید مورد توجه قرار گیرد  این است که  آلودگی های این وسایل نقلیه در شب هنگام چقدر است، آمار دقیقی در این خصوص موجود نیست اما درخواست برای تعیین میزان آلودگی این خودروها در شب صادر شده است  و تاکید شده است برای مجوزهای فنی این خودروها نهایت سختگیری انجام گیرد  که به زودی اعمال خواهد شد. پایش این موضوع بر عهده پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران است که هیچ مشکلی در این زمینه نداریم. خوشبختانه پلیس در اجرای قوانین جدی است و همچنان به این کار خودش ادامه خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز