خضری مطرح کرد ،

دولت با عدم پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی آنها را به ورشکستگی و نابودی کشانده/ افزایش پرداختی‌ها از جیب مردم

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۹:۲۵:۱۷
کد خبر: ۶۳۰۳۸۶
دولت با عدم پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی آنها را به ورشکستگی و نابودی کشانده/ افزایش پرداختی‌ها از جیب مردم
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر مطالبات صنعت دارویی کشور پرداخت نشود، پرداخت از جیب مردم افزایش می‌یابد و مشکلات ناشی از آن دامن‌گیر قشر ضعیف جامعه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، رسول خضری با انتقاد از اینکه دولت به صنعت دارو 2 هزار و 955 میلیارد تومان و همچنین به ملزومات و تجهیزات پزشکی نیز بیش از 1700 میلیارد تومان بدهکار است، گفت: مطالبات شرکت هایی دارویی و ملزومات پزشکی بیش از 8 الی 9 ماه هنوز پرداخت نشده و به دنبال طلب خود هستند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طی روزهای اخیر موضوع مطالبات داروخانه ها و شرکت های دارویی با حضور رییس سازمان غذا و دارو، مدیرعامل بیمه

 

سلامت، مدیرعامل تامین اجتماعی و ذی نفعان تولید کننده دارو در کمیسیون بهداشت مجلس بررسی شد، تصریح کرد: در این نشست به طور مفصل میان نمایندگان و مسئولان وزارت بهداشت و شرکت های دارویی بحث و گفت و گو شد و راهکارهای مختلفی ارائه شد؛ البته تنها راه برون رفت از این معضل این است که وزرات بهداشت، سازمان غذا و دارو، سازمان های بیمه گر و کمیسیون بهداشت به صورت جدی راهنمای بالینی و نظام سطح بندی و ارجاع را دنبال کرده و  تمامی اهتمام خود را برای اجرای مفاد قانون برنامه ششم به کار ببرند.

شرکت های دارویی در آستانه ورشکستگی

وی با یادآوری اینکه بیش از 95 درصد مواد اولیه داروها از خارج وارد می شود، تصریح کرد: شرکت های دارویی دارو را با دلار می خرند و از سویی برای خرید دارو از شرکت های خارجی، باید هزینه کنند اما متاسفانه به دلیل عدم پرداخت مطالبات شان با مشکلات زیادی مواجه بوده و برخی از آنها در آستانه ورشکستگی و نابودی هستند.

سالانه یک میلیارد و 600 میلیون دلار ارز به منظور تهیه مواد اولیه و اقلام دارویی از کشور خارج می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سالانه یک میلیارد و 600 میلیون دلار ارز بابت تهیه مواد اولیه و اقلام دارویی از کشور خارج می شود، تصریح کرد: این مبلغ تنها 4 درصد نیاز دارویی کشور را رفع می کند و نیاز است مدیریت شود.

سازمان امور مالیاتی همچنان از پول نداشته شرکت های پخش دارو مالیات کسر می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری مشکلات مالیاتی سد راه شرکت های پخش دارو، تصریح کرد: هر چند این شرکت ها به مدت 8 الی 9 ماه از دولت مطالبه دارند اما سازمان امور مالیاتی همچنان از پول نداشته این شرکت ها مالیات کسر می کند.

 امور مالیاتی در کسر مالیات از شرکت های پخش دارویی تجدید نظر کند

خضری ادامه داد: نیاز است سازمان امور مالیاتی در کسر مالیات از شرکت های پخش دارویی تجدید نظر کند زیرا دارو کالای لوکس و استراتژیک بوده و بار روانی آن نیز در جامعه زیاد است.

وی گفت: انتظار می رود با همدلی وزارت بهداشت، بیمه ها و کمیسیون بهداشت بتوان گره ای از مشکلات عدیده شرکت ها و صنعت دارویی کشور را رفع و دغدغه آنها را کاهش داد.

مطالبات صنعت داروسازی کشور پرداخت نشود پرداخت از جیب مردم  افزایش می یابد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اگر مطالبات صنعت داروسازی کشور پرداخت نشود پرداخت از جیب مردم  افزایش می یابد، تصریح کرد: مشکلات صنعت دارو رفع نشود 85 تا 90 درصد قشر ضعیف جامعه با مشکلات اساسی مواجه می شوند.

طبق اصل29 قانون اساسی تولیت نظام سلامت اساسی امری حاکمیتی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، و با بیان اینکه طبق اصل29 قانون اساسی تولیت نظام سلامت اساسی امری حاکمیتی است، گفت: دولت باید گامی جدی در جهت رفع مشکلات شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی بردارد و صد در صد مبلغی که برای دارو تصویب شده را اختصاص دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانه ملت

 

نظر شما