احمد مسجد جامعی؛

معضلات زیست محیطی شش ماهه حل نمی‌شود

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۰:۴۱:۲۵
کد خبر: ۶۳۰۴۳۲
معضلات زیست محیطی شش ماهه حل نمی‌شود
یک عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تهیه نقشه آلودگی‌های زیست محیطی شهر تهران تاکید کرد و گفت: بی تردید آلودگی‌های منطقه‌ای و ناحیه‌ای شهر تهران زیاد است اما همه آنها قابل حل هستند.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری برنا،احمد مسجدجامعی در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در تذکری، گفت: باید در خصوص اعتماد ایجاد شده بین دولت و شهرداری خوشحال باشیم که در پی این رویداد پارک پردیسان در اختیار مدیریت فضای سبز شهر تهران قرار گرفت و انصافا اقدامات خوبی انجام شده است. این رویکرد بسیار خوب است. چرا که در گذشته نیز چنین تصمیمی گرفته شده بود اما به دلیل عدم وجود اعتماد میان شهرداری و دولت اقدامات اجرایی صورت نگرفته بود.

وی افزود: در گذشته بارها در خصوص فعالیت‌های زیست محیطی شعارهایی داده می‌شد و به طور مثال گفته می‌شد که ظرف شش ماه اگر اختیارات داده شود موضوع آلودگی هوا قابل حل است. بی تردید این معضل شش ماهه حل نخواهد شد و به یک تفکر ستادی که همه اجزای این معضل در آن دیده شود نیاز است.

مسجد جامعی در ادامه با اشاره به وجود سندهایی در خصوص مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی، گفت: نخستین سند ما مسئله پرداختن به محیط زیست با نگاه حقوق شهروندی است که در حقیقت در حوزه مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی از منظر حقوق شهروندان مورد توجه قرار گرفته است. سند دیگری نیز در خصوص آلودگی هوا وجود داشت که پیشنهاداتی به مجلس و دولت در این حوزه داده شده بود که بر روی آن بررسی زیادی نیز شده بود اما امروز نیازمند بازنگری است. همچنین تفاهم‌نامه‌ای میان شوراهای کلانشهرها در حوزه آلودگی هوا به امضاء رسیده بود که باید این تفاهم‌نامه نیز مورد توجه قرار گیرد. چرا که در سطح کلان، موضوع آلودگی هوا در کلانشهرها را مورد توجه قرار داده بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در شهر تهران در هر منطقه‌ای آلودگی‌های زیست محیطی ویژه‌ای وجود دارد، افزود: در مورد تهران نقشه آلودگی‌های زیست محیطی نشان می‌دهد در نقاط مختلف آلودگی‌های زیست محیطی یکسان نیست و حتی نوع آنها نیز متفاوت است. لذا باید با در نظر گرفتن مقتضیات تهران برای هر محله و ناحیه نسخه ویژه‌ای پیچیده شود و نمی‌توان کل تهران را به صورت واحد مورد بررسی قرار داد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر به کارخانه‌های سیمان در تهران توجه ویژه نشود ذرات ناشی از تولیدات آنها آسیب‌های زیادی به شهروندان این شهر می‌زند. به شکلی که امروز نیز برخی از شهروندان تهران آلودگی‌های ناشی از این تولیدات را حس می‌کنند.

مسجد جامعی ادامه داد: سبزیجاتی که با آب‌های آلوده آبیاری می‌شوند نیاز به توجه ویژه دارند. کارخانه‌های شن و ماسه، روغن نباتی و تولید لبنیات که بررسی هر یک از آنها پیچیدگی‌های خاص خود را دارد باید مورد توجه قرار گیرد. بی تردید هر یک از آنها را که می‌خواهیم در چهارچوب قانون بیاوریم مقاومت‌های شدیدی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تهیه نقشه آلودگی زیست محیطی شهر تهران، گفت: آلودگی منطقه‌ای و ناحیه‌ای تهران زیاد است که مقابله با هر یک از این آلودگی‌ها وظیفه ما و دولت است و بی تردید این معضلات زیست محیطی قابل حل خواهند بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:ایسنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز