رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ خبر داد؛

۱۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته معدوم شد

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۱۱:۴۰:۴۸
کد خبر: ۶۳۰۹۴۸
۱۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته معدوم شد
تماس‌های برقرار شده با سامانه بهداشت 190 در مهر ماه سال96 بیش از 21951 مورد بوده که از این تعداد، 6910 تماس منجر به ثبت در سامانه شده‌ و تماس‌های غیر مرتبط نیز ضمن آموزش و اطلاع‌رسانی به مبادی ذی‌ربط ارجاع گردیده‌ است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، محراب آقازاده رئیس سامانه بهداشت 190 افزود: بیش‌ترین شکایت‌های ثبت شده از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد (10درصد)، دفع غیربهداشتی فاضلاب(6درصد) و عرضه مواد غذایی بسته‌بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر (5درصد) بوده‌است. همچنین صنف نانوایی(11 درصد)، اغذیه فروشی و شکایت از اصناف اغذیه فروشی، ساندویچ و پیتزا با 10 درصد، سلف سرویس و رستوران با 7 درصد و بقالی و سوپر مارکت با 6 درصد، بیش‌ترین شکایات را به خود اختصاص داده اند.

آقازاده گفت : تعداد 1015 (خبر/ شکایت) منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب‌رسان به مصرف‌کننده به میزان 1500 کیلوگرم و 759 لیتر انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف گردید که بیش‌تر این مواد غذایی شامل انواع لبنیات تاریخ گذشته و فاسد، نوشابه، آبمیوه تاریخ گذشته، انواع تنقلات و غیره بوده است.

وی افزود: بیش‌ترین فراوانی (اخبار/ شکایات) در مهر ماه به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی(19درصد)، مشهد( 12درصد)، ایران(11درصد) و در مرتبه‌های بعدی دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شیراز، البرز، تهران، تبریز، کرمان و قم قرار دارند.

آقازاده گفت : در همین راستا اقدامات بازرسان بهداشت محیط دانشگاه‌ها منجر به معرفی 250 صنف متخلف به مراجع قضایی، صدور 1542 اخطار کتبی به منظور رفع نواقص بحرانی و غیر بحرانی اصناف متخلف و 250 صنف مورد شکایت منجر به رفع نقص گردیده‌است.

وی افزود : سامانه بهداشت 190 به‌طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت‌های بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای می‌باشد. 

هموطنان می‌توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن 190 تماس حاصل کرده و شکایات بهداشتی خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز