قصاص عامل قتل مسلحانه پیرمرد کارخانه‌دار

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۲۰:۵۵:۱۶
کد خبر: ۶۳۲۴۱۳
قصاص عامل قتل مسلحانه پیرمرد کارخانه‌دار
موتورسوار نقابداری که با همدستی یکی از دوستانش، پیرمرد کارخانه دار را در خیابان راهنمایی مشهد با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، صبح روز گذشته در زندان مرکزی به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش گروه انتظامی و حوادث خبرگزاری برنا، دوازدهم تیر سال 1390 هنگامی که پیرمرد 67 ساله ای در حال رفتن به سوی منزلش بود که وارد خیابان راهنمایی 9 شد در این لحظه ناگهان سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت که کلاه کاسکت به سر داشتند و پیرمرد را تعقیب می کردند، لوله اسلحه ای را به سمت پیرمرد گرفتند و با شلیک گلوله، او را نقش بر زمین کردند.

همزمان با فرار موتورسواران جنایتکار از محل حادثه، شهروندان نیز موضوع را به پلیس 110 و نیروهای امدادی گزارش کردند.

دقایقی بعد صدای آژیر آمبولانس اورژانس در محل حادثه پیچید و پیرمرد مجروح که از ناحیه شکم هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود به مرکز درمانی منتقل شد و تلاش پزشکان برای نجات جان وی ادامه یافت. از سوی دیگر نیز تحقیقات مقدماتی ماموران کلانتری احمدآباد با توجه به آثار باقی مانده و شواهد موجود بیانگر آن بود که گلوله ها از یک سلاح شکاری بادی شلیک شده است.

در همین حال پسر فرد مجروح در ادامه تحقیقات به ماموران گفت: از حدود یک ماه قبل از وقوع جنایت و در پی اخراج دو کارگر کارخانه در یکی از شهرهای خراسان شمالی، اختلافاتی بین ما به وجود آمد که این پرونده در پلیس آگاهی در حال رسیدگی است اما با توجه به تهدیدهای کارگران اخراجی، این احتمال وجود دارد که آن ها برای انتقام دست به سلاح برده باشند.

چرا که آن ها پدرم را تهدید به قتل کرده بودند. بنابراین گزارش، با توجه به اهمیت این ماجرا، پرونده مذکور در اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت اما مدتی بعد تلاش های کادر درمانی بیمارستان امام رضا(ع) به نتیجه نرسید و پیرمرد کارخانه دار بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد. با جنایی شدن ماجرای شلیک نقابداران مسلح، اقدامات اطلاعاتی نیروهای انتظامی نیز وارد مرحله جدیدی شد و آن ها با راهنمایی های قضایی موفق شدند دو جوان موتورسوار را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند و به پلیس آگاهی انتقال دهند.
گزارش خراسان حاکی است: با اعترافات متهمان و تکمیل تحقیقات، این پرونده جنایی در شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت و قضات دادگاه پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه رای خود را در این باره صادر کردند.

بنابر رای صادر شده متهم ردیف اول که «م-ت» نام داشت و گلوله ها را شلیک کرده بود به قصاص نفس و همدست او نیز به تحمل زندان محکوم شدند اما این رای مورد اعتراض متهمان و وکلای مدافع قرار گرفت و برای رسیدگی دقیق تر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

این در حالی است که قضات شعبه 28 دیوان عالی نیز پس از بررسی محتویات پرونده و با توجه به دلایل و شواهد مستند و محکمه پسند، رای شعبه سوم دادگاه کیفری خراسان رضوی را تایید کردند و بدین ترتیب با گذشت حدود پنج سال از ماجرای این جنایت هولناک، «م-ت» (محکوم به قصاص نفس) سپیده دم روز گذشته با حضور قضات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پای چوبه دار رفت و دقایقی بعد به مجازات رسید تا درس عبرت دیگری باشد برای آنانی که در یک لحظه و بدون تفکر به عاقبت چنین جرایم خطرناکی، دست به سلاح می برند و مرتکب جرایم مسلحانه می شوند.

نظر شما