نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس؛

پلیس معضل اعتیاد را امنیتی نکند/کنترل و نظارت بر فضای عمومی شهر با اظهارات خلاف واقع محقق نمی‌شود

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۹:۲۱:۲۴
کد خبر: ۶۳۲۶۸۳
پلیس معضل اعتیاد را امنیتی نکند/کنترل و نظارت بر فضای عمومی شهر با اظهارات خلاف واقع محقق نمی‌شود
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز نگرانی از عدم‌وجود آمار دقیق از میزان معتادان پایتخت از مسئولان انتظامی خواست تا با عدم امنیتی ساختن این معضل مهم اجتماعی و با ایجاد عزمی ملی برای رفع آن چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، مسعود رضایی  در انتقاد نسبت به اظهارنظر فرمانده انتظامی تهران بزرگ مبنی بر اینکه نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده که امنیت قابل‌قبولی در تهران حاکم است، گفت: این پیام بر مبنای واقعیت نیست، چراکه وقتی می‌توان این گونه اظهارنظر کرد که مشاهدات مردم در خیابان‌های شهر بر وجود معضلات اجتماعی به ویژه در رابطه با مواد مخدر صحه نگذارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: این قبیل اظهارات شعارگونه و خلاف واقع در شرایطی که مردم به وضوح و در حال قدم زدن در پارک ها، توزیع یا استعمال مواد مخدر را مشاهده می‌کنند، به گونه ای که نبود امنیت را برای آنها تداعی می‌کند، تنها پاک کردن صورت مساله و انکار واقعیت بوده و معنای آن توانمندی در کنترل و نظارت بر فضای عمومی شهر نیست.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون پلیس باید توزیع و استعمال آشکار موادمخدر در فضای عمومی را با صراحت، به عنوان چالش جدی شهر تهران، در سطح عموم اعلام کند، تا در پی آن بتوان از طریق کارشناسان و متخصصان امر برای رفع همیشگی آن چاره‌اندیشی کرد.

رضایی با اشاره به پیشنهادی که در جلسات کمیسیون اجتماعی برای رفع معضل رو به رشد اعتیاد به مواد مخدر، به مسئولان انتظامی تهران داده است، یادآورشد: اگر پلیس از امنیتی کردن موضوع مواد مخدر دست بردارد، راه‌حل‌های بهتری می‌توان برای آن پیدا کرد، در غیر این صورت گیر و بندهای انتظامی و امنیتی، جامعه را نسبت به تجربه این معضل بزرگ اجتماعی حریص‌تر می‌سازد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در بیان علل عدم وجود آمار دقیق از میزان معتادان به مواد مخدر در کشور تاکید کرد: آمارهای موجود به این دلیل قابل اعتنا نیست که غالبا یک جمعیت کوچکی را به عنوان جامعه هدف قرار می‌دهند، بنابراین اگر به همین رویه و تنها بر اساس آمارهای کنونی حرکت کنیم، در آینده‌ای نه چندان دور، از توانمندی لازم برای کنترل این معضل مهم اجتماعی برخوردار نخواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز