کسبه پلاسکو در گفت و گو با برنا:

صدای ما به جایی نمی رسد، به داد ما برسید

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۴:۵۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۲۹۲۵
صدای ما به جایی نمی رسد، به داد ما برسید
رضا علیزاده نماینده کسبه پلاسکو گفت: بعد از حادثه پلاسکو همان روزهای اول تمام مسئولان بلند مرتبه کشور اعم از رییس جمهور، رییس مجلس، استاندار و مسئولین کشور همه آمدندو وعده وعید دادند مصوبات دولت تصویب شد ولی هیچ کدام اجرا نشد.

کسبه پلاسکو در اعتراض به رسیدگی نکردن مسولان  به خواسته های آنها به نمایشگاه مطبوعات آمده بودند تا شاید با اعتراض کردن در نمایشگاه مطبوعات صدای خود را به گوش مسولان برسانند.

رضا علیزاده به نمایندگی از کسبه پلاسکو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: بعد از حادثه پلاسکو همان روزهای اول، تمام مسئولان بلند مرتبه کشور اعم از رییس جمهور، رییس مجلس، استاندار و مسئولان  کشور همه آمدند وعده وعید دادند مصوبات دولت تصویب شداز  وام 300 میلیونی 9 درصد ،وام 100 میلیونی 4 درصد و بخش جرائم بیمه و کمک به امکانات تولید صحبت شد ولبی  هیچ کدام اجرایی نشد.

وی در پاسخ به این سوال که  کسبه پلاسکو در حال حاضر کجا ساکن هستند گفت:  قرار بود پاساژ نور را بدهند که دادند ولی ،تبلیغات درستی نشد و چند جای مختلف مستقر هستند و در محلی خاص نیستند.

پاساژ نور مشکلی از لحاظ فضای کاری مشکلی ندارد ولی صاحب آن با کسبه همکاری نمی کند  و  شارژ گران می گیرند که قیمت آن به  متری 16 هزار تومان می رسد ،در واقع این مقرون به صرفه نیست. همچنین  بنیاد مستضعفان هم طبقات پایین  را متری 45 تومان قرارداد بستند و جای مرغوب هم 65 تا 80 هزار تومان و در حال حاضر 100 نفر از کسبه آنجا مشغول به کار هستند که آن نیز از روی اجبار است.

 علیزاده با بیان این که  بنیاد مستضعفان مدعی است که می تواند دوساله ملک هارا بازسازی کند  و حق و حقوق کسبه هم  محفوظ است گفت :البته به شرط صدور مجوز از سوی شهرداری ، که ما نمی توانیم برای دریافت مجوز کاری کنیم زیرا   مالک نیستیم.

نماینده کسبه پلاسکو در مورد آمار خسارتی که به کسبه وارد شده است گفت :  طبق آمار 600 نفر صاحب سرقفلی بودند که با شرکایشان حداقل 800 و 900 نفر می شدند . هزاران میلیارد از نظر سرقفلی و جنس به نسبت همان سال   از بین رفته است . یک عده ای اندک بیمه بودند ، تقریبا  همه بلاتکلیف و بی سروسامان هستند و فریادشان به جایی نرسیده است.

نظر شما